خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) در ویژه برنامه ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در برنامه تلویزیونی یاد یاران در سیمای مرکز خوزستان عملکرد کمیته‌های کنگره ملی شهدا را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۷۹۲۱۰
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص اقدامات انجام شده برای کنگره ملی سرداران و ۲۴ هزار شهید خوزستان ضمن تبریک روز پاسدار گفت: کنگره ملی شهدا یک حرکت فرهنگی بزرگ در کشور است و امسال هشتمین کنگره ملی کشور از سوی خوزستان برگزار می‌شود.

 

او با بیان اینکه پیشتر در سال یک کنگره در سطح کشور برگزار می‌شد، افزود: رهبر انقلاب با توجه به تاثیرات مهم و شگرفی که کنگره شهدا برای جامعه ما دارد، تاکید کردند که این اقدام توسعه یابد، لذا امسال ۸ کنگره در دستور کار گرفت که کنگره ملی شهدای خوزستان در ۲۵ اسفند ماه  برگزار می‌شود.

 

سردار حسن شاهوار پور یادآور شد که با استفاده از چارچوبی در یک ساختار منسجم با استفاده از همه ظرفیت‌های استانی به استقبال کنگره می‌رویم که ۲۵ کمیته نیز برای برگزاری کنگره ملی شهدا در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: یکی از کمیته‌ها کمیته برگزاری یادواره های شهرستانی است که برای هر شهرستان قله ای برای یادواره شهرستان معرفی شده؛ ابتدا باید در اقشار مختلف و محلات و روستاها یادواره ها برگزار گردد و در نهایت منتهی به یادواره شهرستانی می‌شود.

 

به گفته سردار شاهوار پور در برخی از این یادواره ها، اندازه یک کنگره تلاش می شود.

 

وی می‌گوید که در مدارس هدف‌گذاری شده بود ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره در مدارس برگزار گردد که برخی شهرستان ها تا ۸۰ یادواره برگزار کردند.

 

سردار شاهوار پور بیان کرد: بیش از ۷۶ مدرسه در دوران جنگ بمباران شدند و این نشان از اهمیت مدارس دارد، از جمله مدرسه پیروز بهبهان که مطرح ترین است و در حالی که دانش آموزان در حال درس خواندن بودند، به شهادت رسیدند.

 

در ادارات، سازمان ها، نیروی انتظامی، محیط زیست و مرزبانی نیز یادواره های متعدد به نام شهدای ادارات برنامه برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) ادامه داد: انتظار می‌رود از کنگره و یادواره‌های شهدا کارهای هنری، زیبا و ماندگار دیده شود و از این رو تلاش ما نیز بر همین اساس است.

 

او در حوزه تالیف کتاب افزود: هدف ما در ابتدا تالیف ۲۰۰ کتاب بود اما آنچه ما را شگفت زده کرد، استقبال بی‌نظیر برای نوشتن کتاب در حوزه شهدا بود که حالا افزون بر ۲۰۰ کتاب تألیف شده‌اند.

 

سردار شاهوار پور بیان کرد: بخشی از دفاع مقدس حضور بانوان و خانم ها بود؛ زنانی که پشت جبهه خدمت کردند و کارهای متعددی از سوی بانوان انجام شد که مغفول مانده اما سعی شده در کنگره ملی شهدای خوزستان به آن پرداخته شود. 

 

او به اهمیت انتقال پیام شهدا به کودکان اشاره کرد و توضیح داد: داستان های کودکانه نیز تهیه شده تا نوجوانان را با فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و شهدا آشنا کنیم و بدانند در مملکتی که زندگی میکنند امنیت اتفاقی نیست.

 

سرتیپ حسن شاهوار پور به ۱۲ عملیات لشکر ۷ ولیعصر (عج) طی دوران جنگ اشاره کرد که در جهت ثبت تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی با ۱۵۰ نفر از رزمندگان مصاحبه شد.

 

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد که تاکنون بیش از ۷ میلیون سند از دوران دفاع مقدس جمع آوری شده که به صورت دست نوشته، مصاحبه، اسناد یا گزارش های روزانه درباره دشمن و حضور نیروهای خودی است و نزدیک به ۷۰۰ هزار سند نیز بازسازی شده اند.

 

سردار شاهوار پوردر خصوص تلاش های سپاه برای درگیر کردن دانشگاه در کنگره ملی شهدا اظهار داشت: با تهیه مقالات علمی دانشگاه در این امر در حال همکاری است.

 

شایان ذکر است که ۴ فیلم سینمایی بلند نیز در خصوص شهدا در حال ساخت است که سردار شاهوار پور می‌گوید: یکی در خصوص سردار علی هاشمی، فیلم «نبرد مگاسیس» مربوط به سردار بقایی، دست‌های ناپیدا در خصوص نقش زنان در جنگ و ماهیان سرخ مربوط به شهدای غواص است. همچنین در حوزه پویانمایی نیز آثاری در حال تولید هستند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان معتقد است که تلاش شده تا حرکتی گسترده و تمام عیار برای برگزاری یادواره شهدا صورت بگیرد و اینها بخشی از اقدامات برای اجرای کنگره بودند.

 

او افزود: دیوار نگاره عکس شهدا هم تهیه شده و ۴۰ دیوار نگاره در اهواز به عنوان اولویت پیش بینی شده‌اند؛ جلسه ای با شهرداران همه شهرها برگزار شده که ورودی همه شهرها تابلو شهدا و المان های حماسی و دفاع مقدس باشد که در بخشی از شهرها انجام شد.

 

سردار شاهوار پور بازسازی تابلو نام کوچه ها و خیابان ها و میادین را از دیگر اقدامات برشمرد و یادآور شد اگر قرار باشد کاری از سوی جامعه پذیرش داشته باشد باید هنر نیز در آن آمیخته باشد و از همین رو به مدت ۱۰ روز نمایشی بزرگ ترتیب داده شده که برآورد کرده‌ایم تا شبی ۱۵ هزار نفر در نمایش حضور یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها