رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با اشاره به حضور یزد در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن گفت: این نمایشگاه از 23 بهمن ماه در تهران شروع به کار کرده است و تا 26 بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۲۲
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، عزیزالله سیفی با اشاره به حضور یزد در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: یزد در این نمایشگاه که از ۲۳ بهمن ماه در تهران شروع به کار کرده است و تا پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ادامه می‌یابد حضوری فعال دارد.

وی ادامه داد: امسال سالنی بزرگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری به یزد اختصاص یافته است و ادارات، نهاد‌ها و بخش خصوصی استان که در راستای توسعه گردشگری فعالیت دارند در این نمایشگاه و در سالنی که به یزد اختصاص یافته است غرفه برپا کرده‌اند و به معرفی یزد و ظرفیت‌های گردشگری آن می‌پردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: در آئین افتتاحیه این نمایشگاه حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و جمعی از مدیران و مسئولان و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران و استانداران سراسر کشور حضور داشتند، لوح ثبت یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفتگو‌های آسیا (ACD) از سوی دبیرکل مجمع به مهران فاطمی استاندار یزد اهدا شد.

وی افزود: مجمع گفتگو‌های آسیا یک سازمان دولتی بین‌المللی پایه‌گذاری‌شده در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۲ است که از اهداف اصلی این اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شورای همکاری کشور‌های عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا بوده است.

سیفی اضافه کرد: یزد در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت گردشگری عضو مجمع گفتگو‌های آسیا انتخاب شدند، در واقع گردشگری یزد و نقش توریستم در استان یزد در جهت فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد و فعالان این حوزه نیز با حضور خود در نمایشگاه می‌توانند در این زمینه و حوزه‌های سرمایه‌گذاری فعالیت کنند.

ارسال نظرات