رسانه‌های مسئولیت‌پذیر، انتخابات را یک سنگر امنیت ساز، برای کشور می‌دانند و عاشقان ایران، همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به فضل الهی در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه دیگری خلق خواهند کرد و همچنان پرچم سرافرازی نظام‌ منتخبِ خود را بر افراشته خواهند داشت.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۹۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی حبیبی کارشناس رسانه در یادداشتی درخصوص نقش رسانه تراز انقلاب، در گسترش مشارکت انتخاباتی نوشت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و هفتمین دوره مجلس خبرگان رهبری، کاندیداها خود را برای رقابتی سالم و پرشور به منظور راه یابی، به خانه ملت و کرسی‌های نمایندگی و خدمت صادقانه و جهادی به موکلان خود آماده می‌کنند.
انتخابات این دوره که کارکرد آن، مهمتر از گذشته است، باید منتج به مجلسی کارآمد و گزینش خبرگانی شود که حامل و عامل گفتمان امام و رهبری و با هدف گره‌گشایی از مشکلات و رفع نیازها، در فضای تفاهم و خیرخواهی باشد.
صاحبان کرسی‌های نمایندگی، در دوره جدید باید بتوانند با کار و تلاش مجدانه، ضمن جبران عقب ماندگی‌ها و اصلاح کارهای بزرگ و بر زمین مانده، عدالت خواهی را بیش از گذشته، سرلوحه کار و تلاش خود قرار دهند و به سهم خود، سفره معیشت مردم را سامان دهند.
از سوی دیگر رسانه‌ها نیز برای شکل‌گیری مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، پا به صحنه گذاشته و با تبیین و روشنگری درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حفظ اقتدار نظام در صحنه جهانی و اهتمام ویژه، برای حل مشکلات اساسی و ریشه‌ای کشور را، در گرو مجلسی مسئولیت‌پذیر و انقلابی می‌دانند.
در چارچوب این اصل رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، این روزها بیشتر از گذشته تلاش دارند تا شور انتخاباتی را، با رویکرد عقلانی و منطقی، به سمت افزایش سطح آگاهی جامعه و گزینش کاندیداهای شاخص و اصلح هدایت، و به نقش بی‌بدیل خود در اطلاع رسانی عمل کنند.
رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای فضای مجازی، برای شفافیت بخشی بیشتر در انتخابات ماه آینده همچنین تلاش دارند، دیدگاه‌ها و نظرات مختلف را به پای میز مصاحبه بیاورند و با نشر و باز تولید آن، به شورآفرینی این فضا کمک کنند.
آن‌ها در صدد هستند تا مجموعه عوامل و موضوعات مطلوبی را که باعث رغبت فراگیر مردم، در این امر حیاتی می‌شوند را، در قالب میز‌گردها و نشست‌های نخبگانی به صورت تخصصی و عمومی، به صحنه بیاورند تا به اصل هدایت و امیدآفرینی خود عمل کنند.
رسانه‌ها همچنین با برگزاری مناظرات و بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای کارشناسان، صاحب‌نظران و احزاب و گروه‌ها، ضمن کمک به رقابتی‌تر کردن فضای انتخابات اسفند ماه، زمینه لازم را برای انتشار تبلیغات امید خش، با هدف برگزاری انتخاباتی فراگیر‌، فراهم می‌آورند.
پرداختن به زوایای گوناگون اهمیت موضوع حضور مردم در انتخابات و نا امید کردن دشمنان تابلودار نظام اسلامی از دیگر بخش‌های محتوایی امروز رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی است؛ تا مخاطبان را صادقانه به ثبت حماسه‌ای دیگر از جنس راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال ترغیب ‌کنند.
از دیگر محورهای محتوایی رسانه‌های مردم محور، یادآوری خواسته‌ها و آرمان‌های ملت ایران به انتخاب شوندگان است که این مهم تنها از بستر مشارکت قوی در انتخابات شکل می‌گیرد و مردم ما با هیچ عقل‌و منطقی نمی‌پذیرند که به خاطر دروغ پراکنی دشمنان، از حق خود برای تشکیل مجلسی قوی و کارآمد بگذرند.
مردم فخیم و انقلابی ایران اسلامی می‌دانند که دشمنان ملت در رسانه‌های بر خط و پایگاه‌های خبری خود، سعی در شبهه افکنی و مخدوش کردن اصل انتخابات و کاهش مشارکت ‌مردم دارند؛ با این ‌وجود، ملت ما با اراده، ضمن ناامید کردن بدخواهان، سرنوشت خود را به خوبی رقم خواهند زد.
رسانه‌ها همچنین، با تکیه بر این اصل‌ که مبنای نظام اسلامی، بر اراده و نظر و رأی مردم ایران استوار است، بازگویی نقش نهادهای اجرایی و نظارتی را در برگزاری انتخابات سالم و سرنوشت ساز، از تکالیف مهم خود می‌دانند تا قدرت اراده مردم، همچون گذشته به طور شفاف از مسیر صندوق‌های آرا نمایان ‌شود.
و نکته پایانی این که رسانه‌های مسئولیت‌پذیر، انتخابات را یک سنگر امنیت ساز، برای کشور می‌دانند و عاشقان ایران، همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، به فضل الهی در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه دیگری خلق خواهند کرد و همچنان پرچم سرافرازی نظام‌ منتخبِ خود را بر افراشته خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات