رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی:

پدافند غیر عامل درحوزه راه و شهر سازی از وقوع تهدیدات و مخاطرات جلوگیری می‌کند

زنجان _رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه موضوع پدافند غیر عامل باید در اصل طرح دیده شود، گفت: توجه به این مهم باعث می شود تا بیشترین اثر گذاری را در این حوزه داشته باشیم و از وقوع بسیاری از تهدیدات و مخاطرات جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۵۷۹۴۹۸
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

پدافند غیر عامل درحوزه راه و شهر سازی از وقوع تهدیدات و مخاطرات جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، مجید خیرآبادی در نشست تخصصی مدیران بحران و پدافند غیر عامل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان زنجان خیلی جدی به موضوع پدافند غیر عامل پرداختند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان زنجان به صورت خیلی مجدانه موضوع پدافند غیرعامل را پیگیری می‌کنند و این مهم نگرانی ما را کمتر می‌کند و این استان جزو استان‌های برتر در حوزه پدافند غیر عامل است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در استان‌ها انجام می‌شود، ولی به صورت منسجم و مجموعه یکپارچه به پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی گزارش داده نمی‌شود، گفت: باید گزارش‌ها در این حوزه منسجم به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

خیرآبادی، با بیان اینکه موضوع پدافند غیر عامل باید در ذات (اصل) طرح دیده شود، بیان داشت: توجه به این مهم باعث می‌شود تا بیشترین اثر گذاری را داشته باشیم و جلوی خیلی از تهدیدات و مخاطرات گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به اصل آموزش در اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار بگیرد، افزود: شناسایی وضعیت کنونی امری مهم است و برگزاری مستمر و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل با حضور تمامی اعضاء باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی، به اهداف کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب پذیری‌ها و تکمیل چرخه دفاعی کشور در حوزه راه، مسکن و شهرسازی، مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حیاتی امن دربرابر تهدیدات از اهداف حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی است.

خیرآبادی، مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حساس و مهم با حداقل آسیب پذیری در برابر تهدیدات و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موضوعات پدافند غیرعامل در سطوح مختلف را از دیگر اهداف حوزه پدافند غیرعامل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰ مورد شرح وظایف برای ادارات کل راه و شهرسازی در کشور تدوین شده و این وظایف باید عملیاتی شود و در کمیته استانی بررسی و گزارش داده شود.

وی گفت: تشکیل به موقع و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل به ریاست راه و شهرسازی در استان‌ها بسیار مهم است و این جلسات می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل و تصمیم گیری‌های این حوزه مثمر ثمر باشد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار