تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد از برگزیدگان دومین جشنواره ملی توانبخشی

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از طرح‌های برگزیده دومین جشنواره ملی توانبخشی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۹۵۶۶
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد که در اختتامیه دومین جشنواره ملی فناوری توانبخشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سخن می‌گفت، با بیان مطلب فوق افزود: در ادامه حمایت‌هایی که بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال گذشته از این جشنواره داشت، امسال چتر حمایتی خود را به طور ویژه بر بخش «ایران جوان» و فن‌آوری‌های توانبخشی مرتبط با مادران باردار، نوزادان و کودکان برافراشته است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد به معرفی برندگان بخش «ایران جوان» جشنواره پرداخت و گفت: مجتبی شهاب و همکاران به خاطر اختراع «ربات کودکیار» مقام نخست و جایزه ویژه بنیاد ۱۵ خرداد را دریافت کردند. مقام دوم به طور مشترک به صاحبان آثار «ابزار تسهیلگر شیردهی مادران» و «کمربند هوشمند پایش سلامت مادر و جنین» رسید که جایزه مربوطه به آن‌ها تعلق گرفت. محسن شهبازی و علایی نیز به ترتیب با ساخت «ویلچر هوشمند ویژه مادران باردار» و «لباس بی‌حرکت نگه‌دارنده کودکان ناآرام برای مراقبت‌های پزشکی» مشترکاً مقام سوم را کسب کردند و جایزه تیم سوم هم به هر یک از آن ها تقدیم شد.

اشراقی خاطرنشان کرد: فناوری‌های توانبخشی می‌توانند در حوزه‌هایی همچون پایش وضعیت سلامتی، تسهیل در خرید، افزایش ضریب ایمنی جسمی، حمل و نقل آسان و ارتقای سلامت روان به مادران باردار کمک کنند. چنین فناوری‌هایی همچنین به کودکان در توانبخشی فیزیکی، توانبخشی شناختی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی با دیگران یاری می‌رسانند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد ۱۵ خرداد یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره در حوزه ایران جوان علاوه بر دریافت جوایز نقدی، فرصت حضور و استقرار در مرکز نوآوری بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را جهت پیشبرد فعالیت‌های خود خواهند یافت.

گفتنی است، دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی توسط دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد.

ارسال نظرات