خبرهای داغ:

۲۶ بهمن، آخرین فرصت تغییر حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان: نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی تا امروز فرصت تغییر حوزه انتخابیه دارند.
کد خبر: ۹۵۷۹۶۹۷
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، ابوالحسن معماری در گفتگو ویژه شبکه خوزستان گفت:از مجموع ۱۳۰۴ داوطلب در استان، صلاحیت ۸۶۵ نفر تایید، ۲۰۷ نفر رد صلاحیت، ۱۴۹ نفر عدم احراز و ۴۶ نفر فاقد شرایط ثبت نام بوده اند و ۳۷ نفر دیگر از حضور در انتخابات انصراف داده اند.

وی افزود: از مجموع ۸۶۵ نامزد تایید صلاحیت شده ۸۰۲ نفر آقا و ۶۳ نفر خانم هستند که برای هرکرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان ۴۸ نامزد باهم به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان ادامه داد: هم اکنون بررسی شکایات ۱۸ نفر از نامزد‌های انتخابات مجلس که در مراحل قبلی تایید و از سوی شورای نگهبان رد شده است در حال انجام می‌باشد و اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان در اول اسفند ماه امسال اعلام می‌شود.

۳ اسفند، آغاز تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس

معماری با اشاره به اینکه تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز سوم اسفند آغاز می‌شود، بیان کرد: تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از روز ۲۵ بهمن ماه آغاز شده است و تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح روز ۱۰ اسفند به پایان می‌رسد.

وی افزود: دادن وعده‌های خلاف قانون، خرید و فروش رای و تبانی در انتخابات از جمله جرائم انتخاباتی می‌باشد و هیات نظارت بر روند تبلیغات نظارت و با متخلفان برخورد می‌کند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان ادامه داد: شورای نگهبان براساس قانون هر نامزدی حتی پس از اعلام نتایج انتخابات و قبل از تایید اعتبارنامه نمایندگی مدرکی دال بر عدم تایید یا احراز صلاحیت دریافت کند آن را برررسی و فرد در مدت ۷۲ ساعت حق اعتراض. شکایت دارد.

نظارت ۱۳ هزار نفر بر انتخابات یازدهم اسفند

معماری گفت: چهار چارچوب مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت از سوی رهبر انقلاب برای انتخابات ترسیم شده است که سرلوحه کار مجریان و ناظران بر انتخابات می‌باشد.

وی افزود: برای انتخابات یازدهم اسفند ماه در استان خوزستان ۱۳ هزار نفر ساماندهی و مورد آموزش قرار گرفته اند و در کنار این ناظران، ۱۷ هزار نفر دیگر به عنوان ذخیره نیز آموزش دیده اند تا در صورت نیاز برای نظارت بر انتخابات حاضر شوند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان ادامه داد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا امروز ۲۶ بهمن فرصت تغییر حوزه انتخابیه دارند و برای این کار باید فرمانداری حوزه انتخابیه مبدا مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار