خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز:

در مورد نرخ‌گذاری بهای خدمات تاکسی‌های اینترنتی باید مراقبت شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: موضوع بهای خدمات تاکسی‌های اینترنتی از ابتدای سال آینده به عنوان یکی از منابع پایدار شهری با تغییرات اندک نسبت به سری قبل مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۷۳۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت‌الله سلیمانی در سی و چهارمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که امروز (۲۶ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتقال تجارب در نشست‌ها اظهار کرد: سعی می‌شود با مشورت و بهره‌گیری از تجارب در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اقدامات را انجام دهیم‌. امیدواریم آخرین دستاوردها در خصوص برقی‌سازی ناوگان و چگونگی دستیابی به این ناوگان را به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر لزوم تدوین سند برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: علاوه بر این، باید نحوه انعقاد قراردادها در این خصوص نیز تعیین تکلیف شود.

سلیمانی با اشاره به بررسی بهای خدمات تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار این نشست بیان کرد: موضوع بهای خدمات تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار نبود اما از ابتدای سال آینده این موضوع به عنوان یکی از منابع پایدار شهری با تغییرات اندک نسبت به سری قبل مطرح خواهد شد و این مسأله یکی از چالش‌های پیش رو است. 

وی افزود: مکانیزم نرخ‌گذاری، مهم‌ترین چالش در این زمینه است که باید مراقبت کنیم تا تبعات اجتماعی آن گریبان‌گیر شهرداری‌ها نشود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به دیگر موضوعات این نشست گفت: آخرین تلاش‌ها در زمینه کاهش تصادفات و آخرین اقدامات نرم‌افزاری در زمینه مدیریت ترافیک و رفتار رانندگان پرخطر، ارائه و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت پزشکان در برخی نقاط شهر اهواز و ایجاد ترافیک سنگین در این مناطق عنوان کرد: در اهواز بسیار درگیر این مسأله هستیم، به گونه‌ای که انتظار داریم پنجشنبه شب‌ها این نقاط بسیار شلوغ باشند اما به دلیل تعطیلی مطب‌ها بسیار خلوت هستند.

سلیمانی با بیان اینکه مساله استقرار مطب‌های پزشکان در برخی نقاط شهر اهواز یک چالش جدی است، گفت: اینکه بخواهیم تعرفه بهای خدمات پزشکان را بالا ببریم اصلا جوابگو نیست. معمولا محل استقرار پزشکان به صورت کلونی و مجموعه‌ای و زنجیره‌ای است که کار را برای ما سخت می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از راهکارها برای حل این مسأله این است که سرانه‌ای تعریف کنیم تا ۵ هزار پزشک نتوانند در یک نقطه شهر جمع شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار