اژه ای در دیدار مشاور امنیت ملی عراق؛

ایران بخش زیادی از اسناد تروریست‌ها را تحویل عراق داد

رئیس قوه قضائیه گفت: امیدواریم با اتکا به همدلی و همکاری‌های موجود میان ایران و عراق، بتوانیم همه تروریست‌ها را تعقیب کنیم و اقدامات لازم را بر اساس توافقات امنیتی میان دو کشور، انجام دهیم.
کد خبر: ۹۵۷۹۸۰۲
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

ایران بخش زیادی از اسناد تروریست‌ها را تحویل عراق داد

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در محل اقامت خود در بغداد با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران و عراق، خواستار عدم اجرای توافقات امنیتی دو کشور هستند، خطاب به مشاور امنیت ملی عراق گفت: امیدواریم نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن کامل توافقات امنیتی منعقد شده میان دو کشور، اهتمام داشته باشید.

محسنی اژه‌ای افزود: امیدوار هستیم با اتکا به همدلی و همکاری‌های موجود میان ایران و عراق، بتوانیم همه تروریست‌ها را تعقیب کنیم و اقدامات لازم را بر اساس توافقات امنیتی منعقد شده میان دو کشور، انجام دهیم.

رئیس دستگاه قضا در همین رابطه گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با تروریست‌ها را به مقامات عراقی تحویل داده و در جریان این سفر نیز، بخش دیگری از این اسناد و مدارک به آقای «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی عراق تحویل داده شد؛ چنانچه مستندات و مدارک دیگری نیز لازم باشد در اسرع وقت به مقامات عراقی تحویل داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امیدواریم دو کشور ایران و عراق به کمک و با همکاری یکدیگر، مواجهه خوبی با تروریست‌ها داشته باشند و با اقدامات خود، درس عبرتی به همه تروریست‌ها بدهند.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار گفت: ما اعتقاد کامل داریم که امنیت ایران، همان امنیت عراق است و امنیت عراق نیز، امنیت ایران است.

وی با بیان اینکه بعد از حمله تروریستی داعش به عراق، جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که به حمایت از مردم عراق برخاست، گفت: ما در تمامی مناطقی که از دست داعش آزاد شد آثار شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌بینیم و اعتقاد داریم که در مقابله با داعش، خون شهدای ایرانی و عراقی در هم آمیخت.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: ما بار دیگر بر تعهدات خود نسبت به انجام و اجرای کامل توافقنامه‌های امنیتی تهران-بغداد تاکید می‌کنیم.

ارسال نظرات