خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت:مهمترین دغدغه و مشکل اساسی مردم این شهرستان تامین آب پایدار است و اگر این امر محقق نشود، تمام اقدام‌ات دیگر دولت در حوزه‌های مختلف کم اثر خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۰۳
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

تامین آب پایدار مهمترین دغدغه مردم شاهرود/توجه دولت به تامین پایدار و حفظ ذخیرگاه‌های آبیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه، اظهار کرد: انتخاب نماینده‌ای که قوی‌ترین مجری فعال باشد، اما در قانونگذاری و نظارت بر آن توانمندی نداشته باشد نشان از انتخاب درست نیست.
او با بیان اینکه باید مجلس در تراز انقلاب اسلامی باشد، ابراز کرد: ۲ معیار مهم سنجش کاندیدا‌ها در کنار دلسوز، متدین، مردمی بودن، انتخاب فردی است که در امر قانونگذاری و ریل‌گذاری همه امور کشور و همچنین نظارت بر اجرای این قانون‌ها توانایی داشته باشد.
امینی با اشاره به اینکه ۴۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شاهرود تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد: مردم توجه داشته باشند که در انتخاب فرد اصلح نباید احساسی، قومی و نگاه اجرایی به نماینده داشت.
او با بیان اینکه مردم در مساله انتخابات حق و تکلیف دارند در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند، افزود: گلایه‌ها و مطالبه‌های به حق مردم جای خود دارد، اما دین، انقلاب، نظام اسلامی و ارزش‌های آن برای مردم مهم است و به مانند راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن در انتخابات شرکت می‌کنند تا حماسه‌ای دیگر خلق نمایند.
امام جمعه شاهرود به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این مجلس ۲ وظیفه حساس بر عهده دارد، تعیین رهبری که این امر پس از ارتحال امام خمینی (ره) کشور و دلسوزان را از یک دلواپسی، سرگردانی و تلاطم نجات داد و دیگری نظارت بر عملکرد رهبر است.
امینی با بیان اینکه کاندیداها، مسئولان، مجلس و دلسوزان نظام باید برای ارتقای سطح مردم به جهت حضور در انتخابات بیشتر تلاش کنند، ابراز کرد: کاندیدا‌ها مردم را در مسایل اجرایی و قضایی نگه ندارند، این وظیفه دستگاه اجرایی و قضاییه است.
امام جمعه شاهرود به سفر رییس جمهور در آینده‌ای نزدیک به استان سمنان اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه و مشکل اساسی مردم این شهرستان تامین آب پایدار است و اگر این امر محقق نشود، تمامی اقدام‌های دیگر دولت در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و اقتصادی کم اثر خواهد شد.
او با اشاره به اینکه طی ۳۰ سال گذشته برای تامین آب پایدار شهرستان شاهرود اقدامی انجام نشد، ادامه داد: حفر چاه‌های عمیق چاره کار نیست از سرمایه خوردن است با این کار ظلم به نسل آینده می‌شود.
امینی با بیان اینکه ذخیرگاه آب پایدار این شهرستان نباید مورد تخریب قرار گیرد، تصریح کرد: دولت، نظر‌های دلسوزان را در خصوص تامین و تولید آب پایدار و همچنین حفظ ذخیرگاه‌های آبی بشنود.
امام جمعه شاهرود از حضور پرشکوه مردم این شهرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: مردم شهید پرور و ولایتمدار شاهرود با همین انگیزه، فهم و شعور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت خواهند کرد.
او به ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و افزود: مهمترین معیار زندگی ایشان حق طلبی بود، این ویژگی باید بین جوانان ترویج داده شود تا زندگی این بزرگوار سرلوحه کار قرار گیرد.
امام جمعه شاهرود بها دادن به جوانان را امری ضروری خواند و گفت: بسیاری از موفقیت‌های کشور در زمان دفاع مقدس و همچنین در دستیابی به فناوری‌های نوین امروزی حاصل تلاش جوانان در کنار پیش‌کسوتان بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها