برگزاری یادواره شهدای زن در استان تهران

" اجلاسیه شهدای زن" با نام "اسطوره های عفیف" در سالن ایوان ری

کد خبر: ۹۵۷۹۹۸۴
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران: خواهر ناصریان مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران بیان داشت:سپاه حضرت سیدالشهدا"ع " استان تهران متولی اصلیِ برگزاری کنگره ملی ۱۲هزارشهید در سطح ۱۵ شهرستان استان تهران می باشد

 

وی افزود :کمیته ای خواهرانِ این کنگره نیز از سال۱۴۰۱ با شناسایی ۶۲ شهیده زن در سطح استان تهران و مصاحبه با خانواده های آنان شروع به کار نمود.

 

خواهر ناصریان افزود:تعدادشهدای به تفکیک ۱شهیده مدافع سلامت-۳شهیده حج خونین-۲شهیده ایرباس و اوکراین-۲۳شهیده بمباران دفاع مقدس-۲شهیده میدان تیر-۳شهیده ترور و مابقی شهدای بمب گذاری در مسیر کربلا هستند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران ادامه داد:این کمیته اقدامات موثری در راستای تبیین فرهنگ ایثاروشهادت بویژه نقش شهدای زن در انقلاب اسلامی و تجلیل از مادران و همسران شهدا داشته است.

اعضای کمیته بغیر از شهدای زن، بایستی در زمینه ی همسران و مادران شهدا نیز نقش آفرینی میکرد لذا فعالیت گسترده ای را آغاز نمود.در ابتدا این کمیته جلسات متعددی در سطح استان و شهرستان ها، در راستای هم افزایی مسئولین در اجرای احسن برنامه ها برگزار نمود.

 ناصریان بیان داشت : دیدار با خانواده ی شهدای زن و همچنین تجلیل از مادران و همسران شهدای مرد نیز در دستور کار کمیته قرار گرفت.بیش از ۱۴ یادواره ی بزرگ شهرستانی برای شهدای زن در سطح شهرستان ها برگزار گردید وهمایش های مادران قهرمان پرور در راستای تجلیل از مادران شهدا در سطح شهرستان ها انجام پذیرفت.

 

وی از کاشت نهال خبر داد و بیان داشت به نیابت از شهدای زن در سطح بوستان ها ، برگزاری اردوهای بهشت گردی در مزارشهدا همراه با غبارروبی ، برگزاری جام های ورزشی با نام شهدای زن، مزیّن نمودنِ اماکن و بوستان ها بنام شهدای زن، کتابت قرآن کریم به نیابت از شهدا، برگزاری مراسمات آبروی محله، نامگذاری کلاس های مدارس دخترانه با نام و تصویر شهدای زن، برگزاری همایش های زنان رویدادساز در راستای تجلیل از همسران شهدا، برپایی مراسمات یادواره خانگی در منازل شهدای والامقام، برنامه ی نذر خون به نیابت از شهدای زن، ورود به بیش از ۲۵۰ مدرسه دخترانه در راستای آشنایی دانش آموزان با شهدای زن و برپایی میزهای خدمت در مناطق محروم بانامِ شهدای زن از اَهم برنامه های کمیته ی خواهران کنگره بوده است.

 

مسئول جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران :یکشنبه۲۹بهمن ماه نیز " اجلاسیه شهدای زن" با نام "اسطوره های عفیف" با حضور مسئولین و خانواده های معظم شهدای زن بالاخص بیش از ۸۰ مادر بالای ۲شهید و بیش از ۱۰۰۰نفر از بسیجیان و عموم مردم از ۱۵شهرستان استان تهران در سالن ایوان ری برگزار خواهد شد .

 

وی افزود :ان شاءالله که بتوانیم ذرّه ای از نقش زنان در انقلاب اسلامی را منعکس و الگوی زن تراز انقلاب اسلامی را به همگان معرفی نماییم. زنانی که با شهادتشان زمینه ساز ظهور بقیه الله الاعظم"روحی و ارواحناله الفداء"خواهند بود و زنانی که امروز باید به تاَسّی از آنان زمینه ساز ساختِ تمدن نوین اسلامی باشند.ان شاءالله

خبرنگار/ مهدی خانلری

ارسال نظرات