زنجان-کارشناس مسائل سیاسی گفت:عدم شرکت در انتخابات نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند و انتخابات فرصتی است تا مردم انتقاد و نظر خود را نسبت به مشکلات و مسائل موجود در کشور بیان کنند.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۳۰
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

عدم شرکت در انتخابات کمکی به حل مشکلات نمی کند/مشارکت حداکثری موجب افزايش امنیت ملی می شود

مهدی سعیدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج زنجان؛بابیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری است،اظهار کرد:در تفکر نظام مردم سالاری دینی کسی حق دارد در هر سمتی بر مسند قدرت بنشیند که صاحب صلاحیت باشد.

 

وی بابیان اینکه در انتخابات نیز این چنین است ،تصریح کرد:چرا که نظام مردم سالار نظامی است که  مردم بر سرنوشت خويش تصمیم گرفته و در این بین حکومت نیز برخاسته از مردم و پاسخگو در برابر آنان است.  

 

کارشناس مسائل سیاسی بااشاره به اینکه انتخابات به عنوان عالیترين مظهر حضور مردم در عرصه سياسی  است،افزود:در این عرصه در مرحله نخست شورای نگهبان صلاحیت ها را در کشور تایید  و مردم با رای خود افراد ذیصلاح و شایسته را انتخاب میکنند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه بابیان اینکه وظیفه هادیان و نخبگان سیاسی کمک به مردم برای انتخاب شایسته هاست،گفت:همچنین دعوت به مسارکت حداکثری و خنثی کردن توطئه های دشمن در ین مسیر از دیگر وظایف آنان است.

 

سعیدی باتاکید بر اینکه عدم شرکت در انتخابات نه تنها کمکی به حل مشکلات نمیکند و انتخابات فرصتی است تا مردم انتقاد و نظر خود را نسبت به مشکلات و مسائل موجود در کشور بیان کنند،خاطرنشان کرد:اگر مردم انتقادی نسبت به مسائل داشته باشند ،میتوانند با حضور در پای صندوق های رای انتقاد خود را اعلام و افراد شایسته تری را جایگزین کنند.

 

این پژوهشگر علوم سیاسی در پایان یادآور شد:مشارکت حداکثری در انتخابات موجب افزايش اقتدار نظام و امنيت ملي کشور شده و دارای پيامدهای  مثبت منطقه ای و بين المللي خواهد بود.

 

 

 

ارسال نظرات