زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر گفت: تعیین سرنوشت کشور به دست مردم یکی از مهم‌ترین افتخارات نظام اسلامی است که از طریق این مهم مردم‌سالاری دینی نیز محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۶۳
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

تعیین سرنوشت کشور به دست مردم یکی از مهم‌ترین افتخارات نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوندی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان بابیان اینکه انتخابات جلوه‌ای از مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است، اظهار کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران تعیین سرنوشت خودشان را به دست گرفتند یعنی به بیگانگان اجازه دخالت در امور کشور و تعیین سرنوشت آن را ندادند.

 

وی تصریح کرد:همچنین امام خمینی (ره)مردم را صاحبان اصلی نظام دانسته و مشارکت آنان را ضامن تداوم انقلاب می دانستند.

 

حجت‌الاسلام شاهسوندی با بیان اینکه مردم در دوران پهلوی هیچ نقشی در تعیین حکومت نداشتند،افزود: مردم نه در روی کار آوردن پهلوی و نه در اداره حکومت آن نقشی نداشتند، زیرا رضا شاه را انگلیسی‌ها برای دیکتاتوری سر کار آوردند.

 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این رویکرد تغییر کرده چرا که تعیین سرنوشت به دست مردم  یکی از مهم‌ترین افتخارات نظام اسلامی است که از طریق این مهم مردم‌سالاری دینی نیز محقق می‌شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر بااشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات و مردم است، جمهوری یعنی مردم‌سالاری و حاکمیت کشور به دست مردم است و ملت با  شرکت در انتخابات می‌توانند در حاکمیت دخالت کنند"،خاطرنشان کرد:طبق فرموده ایشان اگر بخواهیم جمهوریت محقق شود، راه‌حل آن حضور مردم در صحنه است و این مسئله جمهوریت، را انتخابات می‌تواند رقم بزند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این بوده که مردم صاحب مملکت هستند و حق حاکمیت در این مملکت را دارند ،گفت:بنابراین اگر ما انتخابات را پرشور برگزار کردیم در واقع به تحقق جمهوری اسلامی در کشور کمک کردیم.

 

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت و منافع ملی است،یادآور شد:یکی از راه‌های قوی شدن همین حضور مردم در صحنه است که به لطف خداوند متعال و بصیرت ملت ایران نمونه این شکوه و همدلی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار