استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دشمن با اشغال و تسلط بر ذهن‌های مردم جنگ شناختی راه انداخته است؛ و ابزار آنها هم مختلف است و حتی از مقاله‌های علمی برای القای هدف‌های خود بر مردم استفاده می‌کند؛ وظیفه علمای شیعه و اهل سنی در کنار هم بودن و ایجاد انسجام و وحدت و در برابر دشمن و ایستادگی کردن است.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۵۶
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی که امروز در سالن اجتماعات تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: با رسالتی که خدای متعال بر دوش پیامبر عزیز برای اجرا فرمان الهی گذاشت و ایشان با همه وجود و سختی‌ها در آن دوران مقابله و ایستادگی کرد، اگر می‌بینیم که امروز در دنیا، اسلام سرافراز است از تلاش بی‌وقفه پیامبر بزرگوار اسلام است، ایشان سختی‌های بسیاری کشیدند و استقامت داشتند در آن دوران به ابرقدرت‌های آن زمان مکاتباتی داشتند و همه را دعوت کردند حکومت اسلام همه دنیا را فرابگیرد و عدالت اجرا شود.
 
 وی افزود: با تلاش پیامبر بزرگوار اسلام، اسلام گسترش پیدا کرد بعد از پیامبر اسلام ائمه عزیز و بزرگوار برای تحقق اسلام تلاش کردند، همانند قیام امام حسین(ع) در کربلا، چراکه در واقع برای حفظ رسالتی بود که خدای متعال بر دوش پیامبر اسلام نهاد.

 استاندار تصریح کرد: آن چه که از دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) تا امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) پیگیری کردند، اراده انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی بود در طول تاریخ علمای بزرگوار زحمت کشیدند تلاش کردند و در دوران انقلاب اسلامی خدای متعال اراده‌اش بر این قرار گرفت که انقلاب پیروز شود.
 
 کرمی با اشاره به وظیفه امروز مسلمانان در قبال امام‌زمان(عج) بیان کرد: وقتی تمام جبهه شیطان در میدان حضور دارد جبهه حق هم باید تمام‌قد در میدان حضور داشته باشد.
 
 وی افزود: امروز دشمن با اشغال و تسلط بر ذهن‌های مردم  جنگ شناختی راه انداخته است؛ و ابزار آنها هم مختلف است و حتی از مقاله‌های علمی برای القای هدف‌های خود بر مردم استفاده می‌کند؛ وظیفه علمای شیعه و اهل سنی در کنار هم بودن و ایجاد انسجام و وحدت و در برابر دشمن و ایستادگی کردن است.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز حرکت جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی در برابر دشمنان نگاه توحیدی است و کسی که خدا را داشته باشد از هیچ قدرتی واهمه ندارد؛ مانند کودک غزه که وقتی زیر بمباران دشمن مقاومت می‌کند و بیان می‌کند ما خدا رو داریم، این یعنی نگاه توحیدی داشتن است.
 
 وی ادامه داد: نظام اسلامی در کنار کسی است که از مقاومت حمایت کند و حمایت دنیا از مردم غزه یک موهبت الهی است؛ یکی از اقدامات دشمن این است که یک اراده مردم را ضعیف کند، دو یاس و ناامیدی ایجاد کند و باید ارتباط باخدا را قوی کنیم کسی که خدا را داشته باشد؛ یعنی تمام عالم را دارد.
 
 کرمی اذعان کرد: باید از قرآن کریم که در تمام حوزه‌ها علمی، اجتماعی و اقتصادی برای مردم راهکار دارد و ما باید ارتباط با خداوند را قوی کنیم تا آینده از آن اسلام و راه برای پیشرفت هموار شود.
 
 وی گفت: سیستان و بلوچستان، استان محرومیت نیست و باید از امکانات این استان به درستی استفاده شود و تلاش برای پیشرفت انجام دهیم؛ همان‌طور که در حوزه معادن و تجارت این استان در بالاترین رده قرار دارد و باید نیروهای انسانی در زمینه تجارت و معادن پرورش دهیم؛ چراکه باعث ایجاد شغل پایدار در استان می‌شود.
 
 استاندار خاطرنشان کرد: وقتی همه باهم تلاش کنیم و انسجام و وحدت داشته باشیم و قرآن هم تأکید می‌کند وقتی تفرقه و جدایی باشد گناه است و وقتی انسجام و وحدت باشد، برکات الهی را شامل می‌شود.
 

 
ارسال نظرات