کیانی، گفت: چهارمحال و بختیاری خاستگاه طرح های اصلی بازسازی عتبات عالیات است
کد خبر: ۹۵۸۰۴۷۴
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ علی کیانی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت ها و اهداف تشکیل ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک تشکل مردم‌نهاد است که مأموریت‌هایی برای آن تعریف شده است و مأموریت آن از بازسازی حرم امام علی (علیه السلام) آغاز شد.

کیانی تصریح کرد: توسعه حرم‌های مقدس، اسکان و تغذیه زائران اربعین و اعزام نیروهای متخصص برای بازسازی حرم اهلبیت عصمت و طهار (علیهم السلام)، سه مأموریت ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری،افزود: ساماندهی نیروهای متخصص، متمرکز شدن کارهای عمرانی و بازسازی عتبات، نذورات مردمی و…، افزایش بهره‌وری، استفاده حداکثری از ظرفیت محبان اهل بیت عصمت و طهار (علیهم السلام) و… از دیگر وظایف این ستاد است.

کیانی، اضافه کرد: در همه شهرستان‌های استان دفاتر ستاد عتبات عالیات راه‌اندازی شده است و بیش از ۲ هزار نفر به‌صورت افتخاری با ستاد همکاری دارند.

وی، از گسترش ساختار ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و افزود: فرهنگ‌سازی و ایجاد مجموعه‌های فرهنگی به جهت توسعه حرم‌های عتبات، سیاست این ستاد است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، خاطرنشان کرد: صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) با ۲۴۰ هزار متر به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان اسلام مطرح است و صحن عقیله بنی‌هاشم (علیه السلام) در فاز توسعه‌ای حرم امام حسین (علیه السلام) نیز ۱۶۸هزار مترمربع وسعت دارد.

کیانی، خاطر نشان کرد: وسعت عتبات عالیات در عراق با اجرای طرح‌های توسعه ای ۲۰ برابر افزایش می یابد.

وی، تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری خاستگاه برخی از طرح های کمک به بازسازی عتبات عالیات است که بافت فرش یکی از آنهاست.

کیانی، گفت: رتبه اول بافت فرش را در کشور داریم و ۷۰ کارگاه با بیش از یک هزار بانوی هنرمند در حال بافت فرش هستند که این فرش‌ها طبق نظر کارشناسی به فروش رسیده و برای خرید مصالح ساختمانی هزینه می شود.

وی، بیان داشت: شجره طوبی، سند افتخار، بنای نور، طرح برکت و… از دیگر طرح‌های این ستاد است و طرح کاشی حرم از به‌روزترین طرح‌ها است که در آن ۱۶۸ هزار متر کاشی‌کاری صحن حرم عقیله بنی‌هاشم (علیه السلام) آغاز شد و پشت کاشی خریداری شده اسم فرد حک می‌شود.

کیانی، افزود : در این استان ۵ هزار کاشی به ارزش یک میلیارد تومان هدف‌گذاری شده که  ۴۰۰ میلیون تومان تا این لحظه جمع‌آوری شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، گفت: در بحث اربعین ۲۳ موکب سازماندهی شد که در شلمچه، نجف و کربلا مستقر شدند و سه مورد آن مختص بانوان و سه موکب دیگر مربوط به بحث‌های بهداشتی و درمانی هستند و روزانه تقریباً ۱۰ هزار نفر به‌صورت روزانه خدمت دریافت کردند.

کیانی، افزود: بیش از ۱۰۰ نفر نیروی افتخاری طی این مدت برای ساخت و ساز به عتبات عالیات اعزام شدند و یک ماه در عراق حضور دارند.

وی با اشاره به برکات و آثار مشارکت عمومی در کمک به بازسازی عتبات عالیات گفت:  هدف اصلی از نذورات ، فرهنگ سازی و تعمیق باورهای دینی در جامعه است.

ارسال نظرات