جلسه روشنگری با محوریت فرزند آوری با حضور بانوان در پایگاه مطهره شهر فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۱۴
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ شورای تعلیم و تربیت پایگاه مقاومت بسیج مطهره، با گرامیداشت ایام شعبانیه بیان کرد:داشتن فرزند موجب خیر و برکت و سبب ازدیاد روزی برای پدر و مادر است ، فرزند آوری یکی از نعمت‌های الهی است.

وی، ادامه داد:اگرچه با گذشت زمان بسیاری از آداب و رسوم ایرانی تغییر پیدا کرده، اما همچنان فرزندآوری نشانی از یک خانواده موفق است. وجود فرزندان در خانواده آثار و فواید جسمانی و روحی – روان شناختی فراوانی برای والدین به دنبال دارد. خانواده‌هایی که صاحب فرزند می باشند، بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت می‌برند و احساس خوشبختی بیشتری می‌کنند.

شورای تعلیم و تربیت پایگاه مقاومت بسیج مطهره اظهار کرد: فرزند در خانواده ایرانی دارای اهمیت فوق العاده است و در فرهنگ ایرانی شاید شاخصی است برای محک خانواده؛ در نگاهی کلان، فرزند، باعث زینت و آبروی خانواده، نماینده والدین و عصای دست  آنانند؛ فرزندان از یک سو موجب تشخّص و هویت خانواده می‌شوند و از دیگر سو، وجود فرزند یا فرزندان، زمینه‌ای برای تداوم زندگی مشترک زوجین و سپری در برابر فروپاشی خانواده به شمار می‌آیند. از این رو، هنوز هم در خانواده‌های معاصر ایرانی، ناباروری و نداشتن فرزند، عامل طلاق و نوعی سرشکستگی و عیبی بزرگ در میان خویشاوندان محسوب می‌شود.

وی، در پایان افزود: خوشحالیم که بانوان بسیجی مان در مساجد و پایگاه های مقاومت و عرصه خدمت راه درست زندگی شان را پیدا کردند و باهدف های خوبشان تلاش می کنند زمینه سازان ظهور باشند و با تربیت نسل انقلابی و مهدوی می توانند مهم ترین تلاش آنان در این راه باشند.

ارسال نظرات