خبرهای داغ:
سردار زهرایی:

نامگذاری ۱۳ شهریور، بعنوان روز حرکت های جهادی و امداد مردمی اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: نامگذاری ۱۳ شهریور، بعنوان روز حرکت های جهادی و امداد مردمی و ثبت در تقویم رسمی کشور، اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است.
کد خبر: ۹۵۸۰۹۷۴
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، بمناسبت نامگذاری ۱۳ شهریور، بعنوان روز حرکت های جهادی اظهار داشت: حرکت های جهادی، بعنوان اصیل ترین و پویا ترین جریان مردمی ‌کشور، گام های موثری را در طی ۲ دهه اخیر، با هدف حل نظام مسائل جامعه برداشته که برکات آن در شئون گوناگون اجتماعی قابل مشاهده است.

وی گفت: این جریان، نه تنها در اتفاقات و رخدادهای سال های اخیر، بلکه پیش از انقلاب اسلامی نیز در منظومه فکری و عملی جوانان مومن کشور، ظهور و بروز داشته است. وقوع زلزله غمبار شهر فرودس در سال ۱۳۴۷ و حضور خودجوش طلاب و روحانیون مشهد و همچنین راه اندازی پایگاه امداد روحانیت در شهر فرودس به همت مقام معظم رهبری در قامت یک طلبه جهادی ۲۹ ساله، برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده فردوس، نمونه ای از این ایثار و اقدام جهادی دهه های اخیر بشمار می رود.

سردار زهرایی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۱ هزار گروه جهادی و خدمت رسان در کشور، در حال خدمت رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار می باشند، خاطرنشان کرد: نقطه عطف حرکت های مردمی و جهادی، حضور داوطلبانه طلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ شهر فردوس می باشد که سرمنشاء این جریان مقدس در کشور شد و امروزه اشتیاق کم نظیر اقشار مختلف مردمی برای تشکیل گروه های جهادی، مرهون این رخداد عظیم است. هزاران جهادگر با تاسی از این حرکت خودجوش، در جای جای پهنه ایران اسلامی، مشغول خدمت رسانی می باشند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: با پیگیری های دفتر حفظ و نشر دفتر مقام معظم رهبری و مشارکت مسئولین محلی، تلاش برای روایت دوباره این رخداد مهم تاریخی صورت پذیرفت و به توفیق الهی سازمان بسیج سازندگی مفتخر به همراهی در این مسیر شد تا نظرها به این نقطه درخشان تاریخ معطوف گردد.

وی افزود: اقدامات متعددی در طی دو سال اخیر از سوی سازمان بسیج سازندگی برای احیا و روایت مجدد این افتخار فراموش شده صورت گرفت که می‌توان به برگزاری اولین اجلاسیه جهادگران کشور در شهر فردوس در سال گذشته، تولید چندین مستند، تهیه محصولات چند رسانه ای و انتشار کتاب دوباره فردوس اشاره کرد.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: نامگذاری ۱۳ شهریور، بعنوان روز حرکت های جهادی و امداد مردمی و ثبت در تقویم رسمی کشور، اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است که موجب تکریم و تعظیم جریان جهادی کشور می گردد. با اقدام شایسته شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز تعیین شد و بنده از دولت محترم بویژه رئیس جمهور عزیز، بواسطه این موضوع، تشکر می کنم. در تقویم ایران اسلامی مبدع و بنیانگذار حرکت های جهادی همان بزرگواریست که امروز بعنوان ولی فقیه حکیم و فرزانه، این جریان مردمی را استمرار بخشیده و حمایت و پشتیبانی نموده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها