معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: فراهم‌کردن زمینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها امری ضروری است و عامل مهمی برای تغییر مسیر مددجویان از سمت منکر به معروف بشمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۸۱۲۰۵
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سید امیر مرتضوی در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل زندان‌های استان اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی موتور محرکه و پیشران برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین بازپروری مددجویان و عدم بازگشت آنها به زندان است.

 وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها باید تأثیرات مثبت در جامعه را به همراه داشته باشد افزود: فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی - انقلابی که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، از مهم‌ترین عوامل در کاهش جرم و ورودی زندان‌ها است اگر مددجویان در زندان‌ها این موضوعات را به طور صحیح آموزش ببینند پس از برگشت به جامعه برای حفظ کانون خانواده تلاش بیشتری می‌کنند.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: چنانچه مراحل اصلاحی و تربیتی تبیین شده با رویکرد معنوی و مذهبی به طور کامل و منظم طی شود، اهداف موردنظر محقق و بازگشت به زندان سیر نزولی خواهد داشت.

 وی خانواده زندانیان را در کاهش جرم مؤثر دانست و توضیح داد: در بحث خانواده‌های زندانیان باید از بعد اقتصادی، معنوی، روحی و نرم‌افزاری به آنها توجه بیشتر شود. این امر انسانی و امر بزرگی برای کشور است و هرچه قدر هم تعامل صورت بپذیرد بجا و جای کار دارد. اگر خانواده زندانیان از نظر روحی در امنیت باشند بستری را فراهم می‌کنند که زندانی پس از برگشت به خانواده دیگر برای بازگشت به منکرات قبلی رغبتی نداشته باشد.

 شناسایی استعداد و ظرفیت مددجویان امری ضروری است

 سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی در این جلسه اعلام کرد: مهارت‌آموزی و ورود به بازار کار برای افراد در معرض آسیب و مستعد ورود به زندان از دیگر اقداماتی است که در کاهش میزان ورودی‌ها به زندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی شناسایی استعداد و ظرفیت مددجویان را امری ضروری دانست و توضیح داد: برای اینکه بازگشت افراد به زندان‌ها کاهش پیدا کند باید در طول گذراندن مجازات جرم خود استعدادها و ظرفیت‌هایشان شناسایی و با انجام اقدامات فرهنگی و معنوی سازنده آنها را تقویت کرد.

 هر اقدامی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان، ترویج معروف است

 اکبریان، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان اعلام کرد: موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تمام جوامع اسلامی موردتوجه قرار دارد و تمام اقداماتی که در راستای اصلاح و تربیت زندانیان انجام می‌شود ترویج معروفی بزرگ و بازدارندگی از منکرات است.

 وی عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای زندانیان در استان به‌صورت مستمر انجام و ارزیابی می‌شود. بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این اداره کل در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها