خبرهای داغ:
شاهرود_ دانش‌آموخته ناشنوای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شاهرود گفت: توان‌خواهان بدانند که معلولیت نباید سد راه موفقیت و پیشرفت آن‌ها باشد؛ چراکه در هر موقعیتی می‌توان در زندگی رشد کرد.
کد خبر: ۹۵۸۱۴۵۳
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

دانشجوی ناشنوا: معلولیت نباید سد راه پیشرفت توان‌خواهان شودبه گزارش خبرنگار بسیج، دانشجوی ناشنوای مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی – تغذیه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با رتبه عالی دانش‌آموخته شد.
گل‌ناز صدیقی که دوره کارشناسی خود را نیز در واحد شاهرود و در رشته حسابداری به پایان رسانده بود، توانست با رتبه ۲۰ (عالی) از پایان‌نامه خود دفاع کند. او اکنون توانسته است با رتبه عالی در کنکور دکتری تربیت بدنی هم پذیرفته شود و به‌زودی در این مقطع تحصیل خود را آغاز می‌کند.
صدیقی در گفتگو با خبرنگار بسیج، انگیزه خود را از ادامه تحصیل با داشتن یک معلولیت، کمک به جامعه و به‌خصوص کسانی که مثل خودش ناشنوا هستند، دانست و گفت: باید همه توان‌خواهان بدانند که معلولیت نباید سد راه موفقیت و پیشرفت آن‌ها باشد و در هر موقعیتی می‌توان در زندگی رشد کرد.
دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود که تاکنون مقام‌های زیادی در رشته پینگ پنگ، کاراته، والیبال، جودو و مهارت‌های انفرادی در کشور و استان سمنان کسب کرده است، افزود: قصد دارم پس از پایان دوره دکتری نیز به فراگیری علوم مختلف ورزشی بپردازم و ورزش حرفه‌ای را ادامه دهم.
او در تشریح چکیده پایان‌نامه خود با عنوان «اثر مداخله آموزش تعادل انرژی و شناختی رفتاری بر استرس ادراک شده، اختلال اضطراب فراگیر و شاخص توده بدن ورزشکاران ناشنوای استان سمنان» به آنا گفت: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی با طرح تحقیق پیش آزمون - پس آزمون با گروه‌های تجربی و گواه است و جامعه آماری تحقیق را ورزشکاران ناشنوای استان سمنان تشکیل دادند.
صدیقی تشریح کرد: روش نمونه‌گیری در پژوهش هدفمند بوده که بر اساس معیار‌های ورود به تحقیق ٢٤ نفر انتخاب و به صورت تصادفی ساده به دو گروه تقسیم شدند. پرسشنامه‌های تحقیق شامل استرس ادراک شده کوهن (۱۹۸۳) پرسشنامه اختلال اضطراب فراگیر اسپیتزر و همکاران (۲۰۰۶) بود و برای تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد.
به گفته دانش‌آموخته ناشنوای مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی – تغذیه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، تمام عملیات آماری پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۵ یا سطح معنی داری ۰/۰۵>P در نظر گرفته شد.
او یادآور شد: نتایج نشان داد که پس از کنترل اثر پیش آزمون، تفاوت نمره‌های پیش آزمون- پس آزمون دو گروه برای متغیر‌های استرس ادراک شده، اضطراب فراگیر و شاخص توده بدنی معنادار است و میانگین نمره‌های گروه تعادل انرژی و درمان شناختی رفتاری در متغیر‌های استرس ادراک شده اضطراب فراگیر و شاخص توده بدنی نیز به طور معناداری کمتر از گروه تعادل انرژی است.
صدیقی ادامه داد: می‌توان گفت که بین تأثیر مداخله تعادل انرژی با ترکیب درمان شناختی رفتاری با تعادل انرژی بر استرس ادراک شده اضطراب فراگیر و شاخص توده بدنی ورزشکاران ناشنوای استان سمنان تفاوت معناداری وجود دارد و درمان ترکیبی شناختی - رفتاری با تعادل انرژی اثربخشی بیشتری نسبت به درمان تعادل انرژی داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها