خبرهای داغ:

نشست تخصصی با عنوان «جهاد بانوان در تبیین» در سمنان برگزار شد

نشست تخصصی جهاد بانوان در تبیین در سمنان با حضور جمعی از مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۱۸۸۸
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج سمنان، نشست تخصصی جهاد بانوان در تبیین در سالن اجتماعات نهاد کتابخانه‌های عمومی سمنان با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
در این برنامه محمد خوش‌قدم، معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: آوردگاه انتخابات صحنه و میدان بسیار مهمی است که آحاد مردم در آن نقش دارند.
وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: امروز باید هر فردی در عرصه جهاد تبیین حضوری فعال داشته باشد و از هر ابزار و روشی در این راستا استفاده کنند تا منجر به روشنگری و آگاهی بخشی دیگر افراد جامعه شود.
معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع جهاد تبیین بیان کرد: تلاش در مسیر جهاد تبیین در هر زمان و مکانی واجب است و به‌مثابه این جمله شریفه که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا نباید هیچ کوتاهی در این راستا صورت گیرد.
خوش‌قدم گفت: ایران اسلامی امروز در قله اقتدار و عزت قرار دارد و چشم جهان اسلام و جبهه مقاومت به ایران اسلامی است، تصریح کرد: امروز جنگ استکبار و کفر با اسلام جنگی ترکیبی، شناختی و جنگ روایت‌هاست و از این روی بسیار حائز اهمیت است.
وی با تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی در جنگ روایت‌ها بیان کرد: در برهه کنونی نباید اجازه دهیم با روایت‌های نادرست از سوی دشمنان افکار و عقاید نسل امروز را به انحراف بکشانند؛ بنابراین باید جهاد تبیین جدی گرفته شود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاسم پور از اساتید دانشگاهی نیز در این نشست بر موضوع امیدآفرینی در جامعه و اهمیت آن تأکید کرد و گفت: هر یک از ما سه وظیفه مهم بر عهده داریم که عبارت از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن است برای انجام این سه وظیفه یک ابزار به نام امید وجود دارد.
وی به نقش زنان در خانه و جامعه اشاره کرد و تأکید کرد: زنان در خانه و جامعه یک نقش اساسی دارند که آن هم امیدآفرینی است.
این استاد برجسته دانشگاه با تأکید بر اینکه تا زمانی که امید در کالبد جامعه جریان نیابد؛ هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و شاهد هیچ تغییری نخواهیم بود؛ گفت: باید با بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای کسب شده در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و دیگر عرصه‌ها به امیدبخشی و ترویج آن در جامعه کمک کرد.
قاسم پور خطاب به جمع حاضر بر خواندن کتاب سرباز روز نهم –شهید مصطفی صدرزاده- تأکید کرد و گفت: شاید و البته قطعاً جوان و نوجوان امروز با الگوهای زمان ما ناآشنا باشد، بنابراین این نسل را باید با الگوهای زمان خودشان همچون شهید حججی‌ها آشنا کرد.
بر اساس این گزارش، این نشست به همت بسیج جامعه زنان استان سمنان برگزار شد.

ارسال نظرات