خبرهای داغ:
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مبحث دولت به مثابه پلتفرم یک مفهوم جدید در راستای ارائه خدمات بر بستر الکترونیک است که در برنامه هفتم کشور نیز دیده شده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۳۵۶
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد خوانساری روز سه شنبه در دومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و کاربر‌های هوش مصنوعی در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: کشور‌های مختلف دنیا به مبحث «دولت به مثابه پلتفرم» ورود کرده‌اند و این موضوع می‌تواند تحول چشمگیری را در ارائه خدمات در بستر الکترونیک ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه در پنج سال آینده کشور باید در این مسیر قرار بگیرد اظهار کرد: در دولت هوشمند خدمات توسط سامانه‌ها به جای اشخاص ارائه می‌شود و باید به سمت هوشمند ارائه خدمات پیش رفت.

خوانساری ادامه داد: از جمله موضوعاتی که امروز و یا آینده کشور با آن بسیار سرو کار خواهد داشت استفاده از هوش مصنوعی و رویکرد دگردیسی و تحولگرایانه استفاده از بستر الکترونیک در دولت است.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه در راستای دولت الکترونیک، سامانه‌های مختلفی برای ارائه خدمات به مردم راه اندازی شده است تصریح کرد: یکی از این سامانه‌ها پنجره واحد مدیریت زمین است که در خوزستان ۱۸ دستگاه به این پنجره متصل هستند.

خوانساری اظهار کرد: فرد متقاضی می‌تواند به صورت کاملا الکترونیک از این پنجره برای صدور مجوز تغییر کاربری زمین ویا خرید و فروش استفاده کند.

وی گفت: صدور مجوز‌های اصناف نیز در گذشته به صورت کاملا سنتی و دستی انجام می‌شد، اما در حال حاضر به صوت متمرکز و الکترونیکی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: در دولت مجازی خدمات‌رسانی به یک انسجام رسیده و مردم برای دریافت خدمات مختلف از درگاه مربوطه استفاده می‌کنند.

وی طرح کالا برگ را تجربه دیگری از دولت الکترونیک دانست و افزود: هر فرد می‌تواند از پنجره ملی خدمات دولت دهک اقتصادی خود را بررسی کند و تا کنون بیش از ۳۹.۵ میلیون نفر از این سامانه استفاده کرده‌اند.

خوانساری با بیان اینکه به طور متوسط روزانه سه میلیون نفر از پنجره خدمات دولت استفاده می‌کنند اظهار کرد: همچنین در دولت سیزدهم بستری فراهم شده تا مردم از طریق پنجره واحد دولت در خصوص نحوه فعالیت کارکنان دستگاه‌ها اظهار نظر و ارزیابی انجام دهند و گزارش به سازمان امور استخدامی کشور ارسال خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: روزانه میزان استفاده از پیام رسان‌ها به غیر از روبیکا که یک شبکه اجتماعی است و ۲۷ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند، سایر پیام رسان‌ها روزانه ۳۰ میلیون نفر استفاده کننده دارند.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات ۱۵درصد از داوطلبان از پیام رسان‌ها برای تبلیغات خود استفاده کردند.

خوانساری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم خوزستان همواره در تمامی صحنه‌ها پیشرو بوده‌اند اظهار کرد: خوزستان در صحنه‌های مختلف ثابت کردند که جبهه مقابله با استکبار هستند و خط مقاومت کشور در هشت سال جنگ دفاع مقدس بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها