سواد رسانهای پیش شرط ورود به فضای مجازی است
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد شهرکی میرزایی بیان کرد: با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در کشور توسعه شبکه های اجتماعی و رسانههای دیجیتالی تعداد مخاطبان این حوزه افزایش چشم گیری داشته است و دامنه گسترده ای از اخبار سیاسی، اجتماعی و سایر بخش های دیگر را پوشش می دهد.
وی افزود: همزمان با افزایش تعداد مخاطبان بحث های در زمینه افزایش سواد رسانه و ایجاد قوانین برای ساماندهی محتوای فضای مطرح شده است.
شهرکی میرزایی:اصولا در فضازی مجازی دو گروه حضور پررنگی دارند، دسته اول تولیدکنندگان محتوا که با تولید اثر در شکل دهی روند افکار عمومی تاثیر خواهند گذاشت و دسته دیگر افرادی هستند که بنا به آگاهی و میزان اطلاعات خود مخاطبان این تولیدات هستند.
وی اظهار کرد: سواد رسانه به عنوان سواد بهره برداری و استفاده از فضای مجازی، هوش هیجانی و سواد اطلاعاتی، است که ما به تسامح از آن به عنوان سواد رسانهای یاد میکنیم.