خبرهای داغ:

فعالیت ۹۲۲ شعبه اخذ رای سیار و ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: ۹۲۰ شعب اخذ رای سیار و ۲ شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در استان برای انتخابات پیش بینی شده و فعال هستند.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۷۹
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی اکبر حسینی محراب به خبرنگار ما گفت: باتلاش همه دست اندرکاران و حدود ۱۰۰ هزار نفر اعم از نیرو‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، بازرسان و ناظران و... فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفندماه در فضایی آرام آغاز شده است.


وی تعداد شعب اخذ رای در خوزستان را ۳ هزار و ۵۳۳ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۰ شعبه سیار و ۲ شعبه نیز ویژه اقلیت‌های مذهبی هستند، ضمن اینکه صندوق‌های رای برای مناطق عشایری، روستایی و نقاط دوردست استان نیز از دیروز به وسیله قطار، بالگرد و خودرو‌های سنگین به محل‌های مورد نظر ارسال شده اند.


حسینی محراب با اشاره به حضور پرشور مردم غیرتمند، قدرشناس و ولایتمدار استان در انتخابات، ادامه داد: مردم خوزستان یاران شهدا هستند، مردمانی از نسل دلیرمردان و پهلوانان که از قومیت‌های مختلف با اتحاد و همبستگی، یک دلی و یکرنگی در کنار یکدیگر پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده اند تا به مقام معظم رهبری لبیک بگویند و سرنوشت ایران قوی و مقتدر را رقم بزنند و با شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم و وطن و امنیت تجدید پیمان کنند.


استاندار خوزستان با بیان اینکه رای گیری در امنیت کامل و بدون هیچگونه مشکلی در همه نقاط استان درحال انجام است، اضافه کرد: وضعیت برگزاری انتخابات و توزیع تعرفه‌ها و ... به صورت برخط رصد می‌شود.


نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به تعداد زیاد نامزد‌ها و طولانی بودن فرآیند شمارش انتخابات در اهواز و آبادان، گفت: از هم استانی خواهشمندیم در ساعات اولیه باحضور پای صندوق‌ها نسبت به رای دادن اقدام کنند و با عوامل شمارش آرا همکاری کرده و رای دادن را به ساعات آخر موکول نکنند.

 

وی درخصوص زمان انتخابات می‌گوید: براساس قوانین و مقررات، زمان پایان انتخابات ساعت ۱۸ است، اما براساس دستور وزارت کشور احتمال تمدید این ساعت وجود دارد، البته تا آخرین فرد حاضر در شعب اخذ رای، فرآیند رای گیری انجام خواهد شد، البته باید توجه داشت که شعب سیار تا غروب به کار خود پایان می‌دهند، بنابراین انتظار می‌رود هم استانی‌ها در ساعات اولیه نسبت به رای دادن اقدام کنند.


حسینی محراب با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات در آبادان، گفت: باتوجه به برنامه ریزی‌ها و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، ارتباطات کاملا برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی در رابطه با تخلف‌های انتخاباتی می‌گوید: ستاد‌های انتخاباتی براساس قانون از ساعت ۸ صبح دیروز تعطیل هستند و فرصت قانونی آنها برای تبلیغ به پایان رسید، همه نامزد‌ها توجیه شده اند و همه موارد گوشزد شده است و درصورتیکه تخلفی رخ دهد در زمینه تبلیغات، خرید و فروش رای و... مشاهده شود، در پروند نامزد ثبت می‌شود و با افراد خاطی از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.


حسینی محراب در پایان از مردم خواست به تکلیف و وظیفه شرعی خود برای مشارکت در مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور عمل کرده و یا حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات دین خود نسبت به شهدای گرانقدر ادا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار