خبرهای داغ:
در آستانه سی و هفتمین سالگرد شهادت فرمانده دلیر لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام)، آیین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهیدحاج حسین خرازی همراه با حضور مسئولین و فرماندهان عالی، آیات عظام، خانواده های معظم شهدا، پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس، پایوران لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام)، نیروهای نظامی و انتظامی، عوامل صدا وسیمای مرکزی اصفهان و جمعی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس این لشکر در خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۳۳۶۵
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۸

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر14امام حسین(علیه السلام)، با حضور مسئولین و فرماندهان عالی، آیات عظام، خانواده های معظم شهدا، پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس، پایوران لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام)، نیروهای نظامی و انتظامی، آیین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت سردار شهیدحاج حسین خرازی در خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

این مراسم با شکوه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی توسط گروه موزیک لشکر آغاز گردید حجت الاسلام محمدی .از هم رزمان سردار شهید حاج حسین خرازی به بیان ویيگی های اخلاقی و مدیریتی این سردار پر افتخار سپاه اسلام پرداخت.

این سخنران اشاره ای به فعالیتهای شهید خرازی کرد و افزود: فعالیتهای این شهید بزرگوار عبارت اند از:عضویت در کمیته دفاع شهریاصفهان، حضور مؤثر در فرو نشاندن غائله گنبد و ترکمن‌صحرا، ایجاد گردان ضربت در کردستان در آخرین ماه‌های ۱۳۵۸ش با هدف تأمین امنیت منطقه

این سخنران افزود:در عملیات خیبر توام با دشواری‌های زیادی برای لشکر تحت امر او بود. عراقی‌ها، منطقه را با اقسامی از جنگ‌افزارها و بمب های شیمیایی مورد حمله قرار داده بودند، که در این میان خرازی حاضر به عقب‌نشینی و ترک موضع خود نشد، تا اینکه یک دست او بر اثر اصابت ترکش قطع گردید و در این شرایط بود که به عنوان مجروح به عقب فرستاده شد.

در عملیات والفجر8، لشکر امام‌حسین(علیه السلام) که تحت فرماندهی خرازی بود، به عنوان یگان عمل‌کننده، تعداد زیادی از نیروهای لشکر گارد ریاست‌جمهوری عراق را به اسارت گرفت و موفقیت‌هایی را در منطقه فاو و کارخانه نمک، که از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مناطق جنگی آن دوره بود، کسب کرد.

در عملیات کربلای5 حسین خرازی سمت فرماندهی را عهده‌دار بود، لشکر او در این عملیات با عبور از خاکریزهای هلالی که در پشت نهر جاسم، از کنار اروند رود تا جنوب کانال پرورش ماهی ادامه داشت، شکست سنگینی به ارتش عراق وارد آورد، عبور از این نهر علاوه بر تثبیت مواضع فتح شده، عامل سقوط یکی از دژهای شرقبصره بود، که در کنار یکدیگر قرار داشتند.

این سخنران تصریح کرد: سردارانی همچون شهید خرازی در همان اوایل انقلاب و آغازجنگ، قدرت مدیریت و فرماندهی خود را نشان داده و باعث دستیابی به موفقیت های بزرگی شدند که هنوز فرماندهان نظامی دنیا از آن متعجب می باشند، شهید حسین خرازی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس بود که با فرهنگ دینی و عشق به اهل بیت(علیه السلام) تربیت و پرورش یافت و در دوران انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی رسید، این شهید والامقام در عملیات‌های مختلفی همچون ثامن الائمه و طریق القدس خوش درخشید و در پاکسازی مناطق اشغالی از وجود دشمن بعثی و پیروزی‌های رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس تاثیر فراوان داشت.

همچنین همزمان با شهادت حسین خرازی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی صادر کردند. در فرازی از این پیام آمده است: شهید خرازی در طول ۶ سال جنگ قله هایی از افتخار و شرف را فتح کرده بود، اینک به قله رفیع شهادت دست یافته است.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم کربلایی جواد حیدر به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

ارسال نظرات