رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: حضور رای اولی‌ها در این عرصه سیاسی بسیار خوب بود به گونه‌ای که ۱۵۷ هزار نفر در رنج سنی ۱۸ تا ۲۵ سال پای صندوق‌های رنگ مشارکت کردند.
کد خبر: ۹۵۸۳۴۴۹
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

رضا شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زاهدان،ضمن قدردانی از نقش موثر بزرگان، سران طوایف و حضور رای اولی‌ها برای مشارکت در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیستان و بلوچستان، بیان کرد: میانگین مشارکت انتخابات یازدهم اسفند ماه در این استان ۴۳ درصد بود.

وی افزود: با وجود تمامی دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها چه در حوره رسانه و سایر حوزه ها، رکورد دیگری از سیستان و بلوچستان ثبت شد، با وجود اینکه این استان درگیر بارندگی، سیل، سرمای هوا و پمپاژ یاس و ناامیدی در برخی از حوزه‌ها؛ اما تمام این عوامل خللی در حضور و عزم جزم مردم ایجاد نکرد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم این استان جانانه و غیرتمندانه در عرصه ورود کردند ما قدردان آنها هستیم، میانگین حضور رای اولی‌ها در این عرصه بسیار خوب بود به گونه‌ای که از مجموع ۸۲۰ هزار رای که در این استان به صندوق‌ها ریخته شد در رنج سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۵۷ هزار نفر، در رنج سنی ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۱۵ هزار نفر و در رنج سنی ۳۵ تا ۴۵ سال نیز حدود ۲۰۷ هزار نفر رای دادند.

وی اظهار کرد: نسل جدید نشان دادند پای کار انقلاب ایستاده و مردم سیستان و بلوچستان نیز به جریان تحریم و کاسبان تحریم، مطالبه‌گری‌های منفی و کسانی که از جریان سازی‌ها در راستای ناامیدسازی و یاس برای مردم بهره می‌بردند و مخالف بودند، با نه بزرگ مردم در انتخابات مواجه شدند، قطعا این افراد جایی در آینده روشن سیستان و بلوچستان نخواهند داشت.

شریفی گفت: کوچکترین مساله امنیتی در روند برگزاری انتخابات سیستان و بلوچستان وجود نداشت و امنیت استان با وجود تهدیدها؛ اما به همت خون شهدا و نیروهای پای کار نظامی، انتظامی و سایر عوامل به خوبی پیش رفت و مشارکت معنادار بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه خاش علی کرد با کسب ۳۰ هزار و ۴۵۸ رای از مجموع ۷۱ هزار و ۸۳۰ آرای صحیح به عنوان منتخب مردم این شهرستان شناخته شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: محمد انور بجارزهی از حوزه انتخابیه زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند با کسب ۵۴ هزار و ۲۵ رای از مجموع ۱۱۵ هزار و ۲۶۸ آرای صحیح به عنوان منتخب مردم شناخته شد.

وی با بیان اینکه در سایر حوزه‌های دیگر هم تاییدها به صورت جلسات هیات اجرا و نظارت بر شوراهای ستاد انتخابات ارسال می‌شود، گفت: درصد مشارکت مردم در حوزه انتخابیه خاش ۴۹.۲۶ درصد، سراوان ۴۵.۱۶ درصد، چابهار ۳۴.۴۷ درصد، زابل ۵۵.۴۱ درصد، زاهدان ۳۶.۶۰ درصد و حوزه انتخابیه ایرانشهر ۴۴.۹۲ درصد بود.

شریفی افزود: مردم سیستان و بلوچستان به معنای واقعی نشان دادند یاس و ناامیدی برای آنها معنا ندارد و قدردان این هستند که این استان اولویت توسعه قرار گرفته، ما مسوولان نیز قدردان مردم هستیم و پاسخ آنها را قطعاً با ارائه خدمات صادقانه در میدان و کار جهادی پاسخ خواهیم داد.

وی بیان کرد: در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز تا این لحظه آرای خوبی به صندوق‌های رای در سیستان و بلوچستان انداخته شده و مولوی علی احمد سلامی و مولوی عبدالرحمان عارفی حائز بیشترین آرای انتخاباتی شدند، البته این آمار قطعی نیست و به محض جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: قدردان هواداران نامزدها، کاندیدهای انتخاباتی و مردم هستیم که شرایط مطلوبی را برای مشارکت با وجود تمامی دشمنی‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و ناامیدسازی‌ها در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری رقم زدند.

وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم در این انتخابات پیام روشنی به خود فروختگان و معاندان داد که بدون شناخت و ارزیابی میدان حرف زده و مردم را قضاوت می‌کنند و آن پیام این است که آنها بدانند این ملت پای کار نظام هستند، شیعه و سنی، زابلی و بلوچ این نظام را دوست دارند و به خادمان خود اعتماد کرده، به برکت خون شهدا شاهد جبران عقب ماندگی‌ها و بهبود فرایند توسعه در این استان خواهیم بود.

شریفی افزود: این حضور تکلیف ما را در سیستان و بلوچستان ۲ برابر کرد، امیدواریم توفیق قدردان محبت بزرگان و ریش سفیدان طوایف که مسوولانه پای کار بودند و به وعده‌ای که دادند لبیک گفتند، باشیم.

ارسال نظرات