مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در آموزش ۶۰ هزار و ۷۲۶ نفر دوره آموزشی، ۵۵ درصد آن توسط مراکز دولتی و ۴۵ درصد آن توسط آموزشگاه‌های غیردولتی انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۷۵
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زاهدان، بیان کرد: سه مقوله مهارت، دانش و فرهنگ کار باید در کنار هم قرار گیرد تا فرد با توانمند کردن خود در هر سه زمینه، آمادگی ورود به شغل را پیدا کند.
 
 وی افزود: شغل‌های کاذب و مدرک‌گرایی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از موانع اشتغال مبتنی بر مهارت در سیستان و بلوچستان است درحالی‌که می‌توان با تمرکز بر جمعیت جوان استان و ارائه آموزش‌های مهارتی موردنیاز به آنها، در راستای جهش اشتغال و اقتصاد بومی استفاده کرد.
 
 شهریاری اظهار کرد: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۹ هزار و ۶۹۸ نفر، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی،۴ هزار و ۳۳۹ نفر، زندان، ۲ هزار و ۴۱۰ نفر، روستاها ۲۹۶ نفر، عشایر ۳۹ نفر، سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲ هزار و ۸۵۶ نفر، صنایع، ۶۴۴ نفر، آسیب‌دیدگان اجتماعی ۳۸۷ نفر، و سربازان وظیفه ۹ هزار و ۶۸ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.
 
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی در بخش آموزشگاه‌های آزاد در سه خوشه خدمات، ۱۴ هزار و ۲۶۲ نفر در بخش صنعت، ۴ هزار و ۵۲۶ نفر فرهنگ و هنر، ۲ هزار و ۴۳۹ نفر، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به هم استانی‌های عزیز ارائه شده است.
 
 وی افزود: از مجموع بیش از ۶۰ هزار نفر آموزش‌های ارائه شده در ۱۱ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۳ هزار و ۹۳۱ نفر از مهارت‌آموزان بانوان و تعداد ۲۷ هزار و ۴۷۲ نفر آقایان آموزش‌های مهارتی را در رشته مختلف فراگرفته‌اند.
 
 شهریاری تصریح کرد: استان با بخش‌های مختلف اقتصادی ترانزیتی، گازرسانی، معدن، راه‌آهن، مرز، سواحل مکران و... درحال‌توسعه سریع است و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای تربیت نیروی کار ماهر موردنیاز صنایع و خدمات مختلف استان را دارا هستند.

ارسال نظرات