خبرهای داغ:
معاون امور عمرانی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: طرح منظومه روستایی به منظور تقویت اقتصاد روستایی در استان درحال اجرا است.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۸۱
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمود اکبری فضلی منظومه روستایی را ازجمله طرح‌های مورد توجه دولت برای رونق بخشی به روستا‌های هوزستان عنوان کرد و گفت: در طرح منظومه روستایی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی هر روستا شناسایی و مشخص می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مطالعات ۱۳۸ روستای استان برای اجرای این طرح انجام شده است، افزود: عملیات اجرایی این طرح در ۷ روستای خوزستان آغاز شده است و کار‌های بسیاری خوبی در روستا‌های شهرستان‌های دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و مسجد سلیمان اجرا شده است.

 

اکبری فضلی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب کسب درآمد و اشتغال‌زایی در روستا‌های استان، ادامه داد: بوم‌گردی از جمله ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در روستا‌های خوزستان می‌تواند به منبعی برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال تبدیل شود.

 

معاون امور عمرانی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های هر روستا در این طرح کاملا به صورت کارشناسی انجام می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از این پتانسیل نیز ایجاد خواهد شد.


وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی از جمله اداره کل میراث فرهنگی می‌توانند در این مسیر برای تقویت اقتصاد روستا‌های خوزستان یاری دهد، گفت: بدون شک طرح منظومه روستایی یکی از عوامل بسیاری مهم مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها