رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر خسارات سنگینی به بخش کشاورزی جنوب استان وارد کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۸۴
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج  چابهار، سیدمحمدرضا سیدحسینی در نشست ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور، رئیس ستاد بحران کشور و استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در چابهار برگزار شد، میزان خسارت واحد‌های تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی، باغات و مزارع زیر کشت محصولات خارج از فصل ناشی از بارندگی‌های سیل آسای چند روز گذشته در جنوب استان را سنگین ارزیابی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، دشتیاری، چابهار، قصرقند، نیکشهر، کنارک، راسک، فنوج، سرباز، سیب و سوران و مهرستان است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت به ۱۸ هزار و ۹۹۳ هکتار از اراضی زراعی آبی، یک هزار و ۹۳۳ هکتار اراضی باغی، ۲۲۱ واحد گلخانه، ۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۴۵ راس دام سبک و سنگین، ۱۵ کلنی زنبور عسل، ۲۷۱ حلقه چاه کشاورزی، ۵۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۱۱۵ رشته قنات، ۱۰۴ کیلومتر جاده بین مزارع و جاده عشایری، ۶۳ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، ۸۴ بندسار و سازه آبخیزداری و ۵۹ باب استخر ذخیره آب در این بارندگی‌های سیل آسا وارد شده است.

سیدحسینی در این نشست خواستار تامین اعتبار برای تهیه فوری نهاده دامی برای دامداران، بازسازی منابع آب و خاکی و پرداخت خسارت به زارعین و باغداران آسیب دیده شد.

ارسال نظرات