سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار با اشاره به نجات جان ۱۴ مادر باردار با اقدام به موقع کادر سلامت در مناطق سیل‌زده از استمرار حضور تیم‌های واکنش سریع تا بهبود شرایط منطقه بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۸۸
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج چابهار، ایرج ضاربان در تشریح اقدامات انجام گرفته در مناطق بحرانی گفت: همزمان با هشدار سازمان هواشناسی استان جلسات ستاد بحران در دانشکده علوم پزشکی چابهار و مراکز تحت پوشش تشکیل و تمهیدات لازم به منظور اقدامات اولیه پیش از بحران انجام گرفت.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار منطقه، شناسایی مادران باردار ساکن در مناطق پرخطر انجام گرفته و توسط پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت این مادران به مناطق امن منتقل شدند. تاکنون 63 مادر باردار پرخطر که مناطق سیلابی سکونت داشتند به مکان‌های امن منتقل شده‌اند و تحت مراقبت هستند.

وی با تقدیر از حضور مؤثر پزشکان و ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین اقدام به موقع اورژانس 115 در ارائه خدمات درمانی به مردم در مناطق سیل‌زده، گفت: 14 مادر باردار پرخطر که به علت مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی به در شرایط بحرانی بودند، با اعزام پزشک، ماما و تکنسین‌های اورژانس 115 و همچنین همکاری مردم محلی منطقه از مناطق بحرانی خارج شده ‌ نجات یافتند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار با تقدیر از همکاری مجموعه ارتش و سپاه پاسداران در اعزام بالگرد به منظور جابه‌جایی بیماران گرفتار در مناطق سیلابی، گفت: کار تیمی و مشترک حوزه سلامت و نیروهای نظامی و انتظامی تاکنون جان بسیاری از بیماران را نجات داده است، یک بیمار دیالیزی بدحال در بخش پیرسهراب و تعدادی مادر باردار پرخطر که امکان انتقال زمینی را توسط آمبولانس اورژانس نداشتند توسط بالگردها و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان امام علی(ع) منتقل کردند.

ضاربان تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع با توجه به جاری شدن سیلاب و احتمال بروز بیماری منتقله از آب آلوده به منطقه اعزام شده‌اند و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت در حال انجام است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: دستورات لازم به معاونین و مدیران به منظور حضور در مناطق سیلابی و بررسی میدانی ابلاغ شده و تا بهبود شرایط و ثبات در منطقه استمرار خواهد داشت.

ارسال نظرات