وزیر کشور گفت: برخی تلاش کردند بگویند مسئولان حواسشان به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان نیست که این یک ذهنیت اشتباه بود، چرا که از همان ابتدا تمام هم و غم مسئولان و متولیان امر کمک‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان بود.
کد خبر: ۹۵۸۳۶۹۶
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج چابهار، احمد وحیدی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در چابهار اظهار داشت: سیستم کمک‌رسانی در کشور بسیار عالی است و به شکل سیستماتیک و خودجوش فعالیت خود را آغاز می‌کند، به طور نمونه در کنار حوزه مدیریت بحران، تیم استانداری و فرمانداری‌ها شاهد حضور میدانی و جهادی جمعیت هلال احمر، دستگاه‌های خدمات رسان، نیروهای سپاه، ارتش و مرزبانی هستیم که بلافاصله وارد میدان شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه سدها و بندسارها در جنوب سیستان و بلوچستان برای هدایت و نگهداشت آب ضروری است و باید به سرعت توسعه یابند، گفت: خسارت‌هایی که در حوزه کشاورزی، مرغداری، مزارع میگو، راه‌ها، آب و برق وجود دارد باید به سرعت رفع شوند تا مردم دغدغه‌ای در این حوزه‌ها نداشته باشند.

وحیدی افزود: برخی تلاش کردند بگویند مسئولان حواسشان به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان نیست که این یک ذهنیت اشتباه بود، چرا که از همان ابتدا تمام هم و غم مسئولان و متولیان امر کمک‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان بود.

وی ادامه داد: این منطقه بسیار حاصلخیز بوده و بارش‌های تندی را در مقاطع مختلف سال دارد که رحمت الهی بوده، باید برنامه‌ریزی برای مهار و حفظ آب داشته باشیم، البته استاندار سیستان و بلوچستان برنامه‌های خوبی مبنی بر بندسارها و سدها پیش بینی کردند که بسیار خوب بوده باید توسعه یابند، چرا که بندها، بندسارها و سدها مهم بوده و به آبخیزداری کمک می‌کند.

وزیر کشور اظهار کرد: همزمان با توسعه سدها و بندها باید برای هدایت آب‌ها کار کرد که کمترین آسیب را وارد کنند، این کار باید با سرعت بیشتر و بهتر دنبال شود.

وی گفت: برخی از امکانات که در حوزه راه‌ها پیش بینی شده مانند آبنماها پاسخگو نیست و باید اصلاح شوند که در این راستا تیم‌هایی را برای کمک اعزام خواهیم کرد، همچنین باید پل‌های سریع النصب هم پیش بینی شود تا با طغیان رودخانه‌ها مردم گرفتار نشوند.

وزیر کشور ادامه داد: همسطح بودن جاده و دشت یک معضل است باید در حوزه ساخت و سازهای منطقه به این نکته توجه کرد تا مشکل ساز نشوند، علاوه بر آن جاده‌هایی که تخریب شده باید به سرعت ترمیم شوند تا حوزه راه برای مردم برقرار باشد.

وی افزود: در حوزه روستایی نیز آن دسته از روستاهایی که نیاز به بازسازی دارند در قالب طرح نهضت ملی مسکن دیده شوند، همچنین در خصوص تخلیه آب از خانه‌ها باید با سرعت کار کرد در هیچ یک از منازل روستایی آب نباشد و آب‌ها را هر چه سریع تر هدایت کنید و منتظر فروکش کردن آن نباشید.

وحیدی تصریح کرد: در حوزه برق نیز برخی ستون‌ها تخریب شده بودند که با سرعت بالای متولیان مشکل رفع شد؛ اما باز هم اگر نیاز به کمک از سایر استان‌های همجوار است، استاندار سیستان و بلوچستان با سرعت پیگیر شود تا مشکلی رخ ندهد. در حوزه آب نیز اگر مشکل کمبود نیرو وجود دارد از سایر استان‌ها کمک بگیرید تا کار مردم سریعتر حل شود.

وزیر کشور گفت: کمک رسانی‌ها توسط ستاد اجرایی، هلال احمر، مرزبانی، نیروی دریایی، سپاه، شیلات و سایر حوزه‌ها در حال انجام است که جای قدردانی دارد؛ مردم سیستان و بلوچستان قانع و خوب هستند، وظیفه ما ارائه خدمات به آنان است.

وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی آن دسته از کشاورزان، مرغداران و مزارع میگویی که دچار خسارت شده‌اند علاوه بر کمک‌های مالی، صندوق بیمه کشاورزی هم ورود کند و کمک حال آسیب دیدگان باشند، اگرچه مردم درخواستی ندادند؛ اما وظیفه داریم به آنان خدمت کنیم.

ارسال نظرات