فرماندار بجستان گفت:‌ همزمان با هفته احسان و نیکوکاری ۷۳ نیروگاه خورشیدی روز چهارشنبه در روستای «قاسم آباد» از توابع بخش مرکزی این شهرستان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۹۸
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از بجستان، حسن حیدری در آیین بهره برداری از نیروگاههای خورشیدی بجستان افزود:‌ از این تعداد ۳۰ نیروگاه خورشیدی از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۴۳ نیروگاه خورشیدی هم از اعتبارات بنیاد برکت و بنیاد علوی تامین و راه اندازی شد.

وی هدف از ایجاد نیروگاههای خورشیدی در مناطق روستایی را کمک به کسب درآمد و معیشت روستاییان و از جمله خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی ذکر کرد.

فرماندار بجستان اضافه کرد:‌ در راستای رویکردهای دولت سیزدهم مبنی بر توجه به محرومیت زدایی و اشتغالزایی در مناطق روستایی اعتبارات فوق از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸، بنیاد علوی و برکت تامین و پرداخت شد.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه شهرستان بجستان ۳۰۰ روز در طول سال از نعمت آفتاب برخوردار است، ایجاد و نصب نیروگاههای خورشیدی و درآمد ناشی از آن نقش مهمی در کسب معیشت خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی دارد.

حیدری تصریح کرد: روستای قاسم آباد بجستان به عنوان روستای نمونه و هدف برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک افزون بر ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی در دیگر نقاط روستایی بجستان نصب می شوند.

وی هزینه نصب هر یک از نیروگاههای خورشیدی در مناطق روستایی بجستان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

از چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

روستای قاسم آباد با بیش از ۸۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی و در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب مرکز شهرستان بجستان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها