کارشناس برنامه‌ریزی شهری گفت: فضای شهر ایلام خسته‌کننده و نیازمند تحول است و می‌توان با بازنگری در طرح‌ها یک تحول ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۲۴
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس یاری‌پور گفت: در ایلام معضلی به نام بی‌نظمی شهری وجود و همچنین بافت قدیمی وجود دارد که مانع از آن شده تا یک فضای شاداب و روحیه‌بخش برای شهروندان فراهم شود

 

وی افزود: بافت قدیمی ایلام و همچنین شلوغ‌شدن بیش از حد برخی خیابان‌ها حاکی از آن است که مسئولان باید به فکر شهر ایلام و توسعه آن باشند و گرنه در آینده با مسائلی مانند حاشیه‌نشینی، شلوغی و.... روبه‌رو خواهند شد ازاین‌رو نیاز است تا هم اکنون برای آینده ایلام و توسعه شهر ایلام برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

کارشناس برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: بحران مسکن در ایلام ناشی از این مسئله است که در سال‌های گذشته به‌درستی مسکن موردنیاز مردم تأمین نشده و در حال حاضر هم تعلل وجود داشته و یا طرح‌های مسکن با وضعیت مردم همخوانی ندارد.

 

یاری‌پور خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در یک شهر باید هر صنفی در وضعیتی مشخص و قابل‌دسترس برای مردم باشد و لی در ایلام همه چیز قاتى شده و این مورد ممکن است باعث بی‌نظمی شهری شده است به‌عنوان‌مثال بازار میوه‌وتره‌بار در جایی که باشد نیست یا بازارچه‌های میوه‌وتره‌بار در ایلام وجود ندارد از طرفی هم مکانیک‌ها هم در شهر هستند درحالی‌که باید خارج از شهر در یک مکان به‌صورت تجمیعی باشند تا نیازهای مردم را برطرف کنند و هم یک فضای رقابتی ایجاد شود.

 

وی بیان داشت: یکی دیگر از مسائل ایجاد فضای نشاط‌انگیز با توسعه پارک‌ها و فضای سبز و همچنین فضای شهر ایلام است که یک فضای خسته‌کننده است درحالی‌که با ایجاد تنوع و اقداماتی مانند رنگ‌آمیزی و طراحی‌های نشاط‌انگیز و روحیه‌بخش برای طیف سنی مختلف می‌توان تغییراتی ایجاد کرد.

 

کارشناس برنامه‌ریزی شهری تصریح کرد: متأسفانه در رفت‌وآمد مسئولین این مورد مغفول مانده است که چگونه فضای شهر ایلام را متحول کنند.

ارسال نظرات