خبرهای داغ:
سردار شاهوار پور در آیین کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان؛
فرمانده سپاه ولی عصر (عج)؛ برنامه‌های متنوع و متعددی در همه شهرستان‌ها ذیل کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید برگزار شد که یادآور رشادت شهدا و ایثارگری رزمندگانی است که مایه عزت و سربلندی هستند.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۷۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به مقاومت مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس گفت: مقاومت مردم، صحنه زیبایی از اقتدار مظلومانه استان خوزستان بود. مقاومت مردم شوشتر، مسجدسلیمان، بهبهان، رامهرمز، ایذه، امیدیه، باغملک و دیگر شهرها و روستاها، مایه عزت و سربلندی است.

 

سردار حسن شاهوارپور امروز (۱۷ اسفند) در کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید استان خوزستان، ضمن تشکر از فرماندهی کل سپاه پاسداران در پشتیبانی برگزاری این کنگره، اظهار کرد: برنامه‌های متنوع و متعددی در همه شهرستان‌ها ذیل کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید برگزار شد که یادآور رشادت شهدا و ایثارگری رزمندگانی است که اجازه تصرف یک وجب از خاک را ندادند.‌

 

 وی ادامه داد: این کنگره مروری بر نقش آفرینی مردم است.‌ دفاع از خرمشهر با محوریت شهید جهان‌آرا و تکاوران و نیروی ارتش، ایستادگی در آبادان توسط مدافعان شهر، نیروی ارتش و ژاندارمری، ایستادگی در سوسنگرد و جلوگیری از سقوط آن توسط عشایر عرب و پشتیبانی دیگر اقوام، هدایت مقام معظم رهبری و مقاومت مردم اهواز با هدایت ایت الله شفیعی و جزایری و حضور پاسداران و مردم در دفاع از حمیدیه، صحنه زیبایی از اقتدار مظلومانه استان خوزستان بود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: ایستادگی مردم شوش با محوریت شهید درویش و مقاومت مردم اندیمشک در بمباران ماندگار شد. تحمل مردم دزفول در بمباران هوایی با محوریت عین الله قاضی در تاریخ می‌درخشد. همچنین مقاومت مردم شوشتر، مسجدسلیمان، بهبهان، رامهرمز، ایذه، امیدیه، باغملک و دیگر شهرها و روستاها، مایه عزت و سربلندی است.

 

سردار شاهوارپور عنوان کرد: فرماندهی سپاه پاسداران در جبهه نبرد، فرماندهی یگان‌های سپاه توسط شهدای زنده سردار رضایی، علی شمخانی، غلام پور، امین شریعتی و... از افتخارات استان است. فرماندهان باقری، خرازی، شوشتری، همت، باکری، زین الدینی، متوسلیان، سلیمانی، سوداگر، محمدحسن کوسه چی و صدها فرمانده دلاور، سبب حضور فرماندهان از سراسر کشور شدند. شهدای ارتش همچون صیاد شیرازی، بابایی، منفرد نیاکی، ستاری، فلاحی و صدها فرمانده شهید ارتش بعنوان فاتحان در تاریخ ماندگار شدند.

 

وی عنوان کرد: سپاه با تشکیل قرارگاه‌های کربلا، تیپ امام حسن، محرم و ... در عملیات‌های مختلف حماسه آفرید. وجود زنان شهید به تعداد هزار و ۶۵۴ شهید و ۲۰۵ شهید روحانی از افتخارات مردم است که امروز علم ایستاده در غبار فتنه‌ها است و منجر به شکست فتنه‌ها می‌شود. ارتش، سپاه، فراجا و همه سربازان ولایت و امامت، در ارتقای توانمندی کشور، ذره‌ای شک به دل خود راه نمی‌دهند و علم به دست با سینه‌ای ستبر ایستاده‌اند.

 

شاهوارپور با اشاره به اقدامات در راستای برگزاری این کنگره عنوان کرد: برگزاری ۶ هزار و ۴۳۰ یادواره، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب شامل تاریخ شفاهی، زندگینامه در حوزه بانوان، کودکان و نوجوانان، تولید ۴ فیلم سینمایی، نامگذاری خیابان‌ها و معابر به تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد به نام شهدا، اهدای ۲ هزار و ۴۰۰ جهیزیه، نمایش میدانی آستان عشق و... از جمله اقداماتی است که در راستای این کنگره انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها