خبرهای داغ:
فرهاد ذاکری منش گفت: با افزایش ۵درصدی تردد نسبت به سال گذشته بیش از ۱۹۷ میلیون تردد در جاده های مواصلاتی استان ثبت شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۸۷
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

قزوین_به گزارش بسیج، سرهنگ فرهاد ذاکری منش در رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ که پیش از ظهر امروز در قرارگاه پلیس راه استان قزوین برگزار شد، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده، برای اجرای این طرح ترافیکی که به مدت ۲۰ روز خواهد بود، تا مسافران با آرامش خاطر و رعایت ایمنی سفر از تعطیلات سال جدید استفاده کنند.

وی تصریح کرد: افزایش ۵ درصدی حجم ترافیک محورهای مواصلاتی استان در سال ۱۴۰۲ نشان از شلوغی جاده های مواصلاتی استان بوده که تاکنون حدود ۱۹۷ میلیون تردد در راه های استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۱۶ میلیون افزایش داشته است.

رییس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: با بیان اینکه در آمار تصادفات جرحی ۲۷ درصد و در تصادف منجر به فوت ۲ درصد کاهش داشته ایم، پیش بینی می شود که حجم تردد در محورهای استان قزوین در نوروز سال ۱۴٠۳ افزایش داشته باشد در نوروز سال گذشته ۴۸ درصد تصادفات بین ساعات ۸ تا ۱۲ شب و ۳۴ درصد نیز از ساعت ۱۲ تا ۴ صبح رخ دادند که ارزیابی های انجام شده نشان می دهد عدم توجه به جلو، خواب آلودگی و گردش به راست از جمله دلایل اصلی سوانح و تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: پلیس راه با آمادگی کامل و بهره گیری از خودروها و ابزارهای مناسب، در قالب ۵۰ تیم محورهای استان را پوشش خواهد داد و از ظرفیت گروه های جهادی نیز در پوشش مسیر های صعب العبور استفاده می شود.

سرهنگ ذاکری منش در پایان تشریح کرد: کروکی کاغذی در نوروز امسال حذف شده و خسارت های زیر ۵ میلیون تومان به صورت هوشمند و در لحظه ثبت و دریافت خواهد شد تا مسافران با مشکلی رو به رو نشوند.شعار امسال ترافیک نوروزی سفر امن در بهار قرآن است که به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان این شعار انتخاب شده است.

 

امتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها