یادمان «پرچم» سیل ۹۸ در پلدختر نصب شد

به همت «شمس هنامی» از هنرمندان انجمن تجسمی استان لرستان یادمان «پرچم»، سیل ۹۸ در میدان شهید بهشتی شهرستان پلدختر نصب شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۹۰
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،در روزهای فروردین ۱۳۹۸ که استان لرستان و به‌ویژه پلدختر گرفتار سیل بود و در شرایطی که سیل تمام زندگی و داروندار مردم پلدختر را با خود برده و همه چیز را ویران کرده بود؛ تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد مردم در هر شرایطی حتی اگر خانه و کاشانه نداشته باشند و حتی اگر حوادث تمام زندگی و هستی‌شان را به تاراج ببرد، تا پای جان از کشور و هویت دینی و ملی خود دفاع خواهند کرد و این پرچم را که نماد عزت ملی است ایستاده نگه خواهند داشت.

 

تصویری که نشان می‌دهد مردم به فکر سر پا نگه‌داشتن پرچم کشور خود بودند و این خود گواه غیرت و مردانگی مردان مرد میهن اسلامی‌مان است و آنچه این تصویر را دیدنی‌تر کرده حضور مردم در کنار نظامیان است که با هم برای حفظ حرمت پرچم کشور تلاش می‌کنند.

 

اینک در اسفندماه ۱۴۰۲ به سفارش شهرداری پلدختر، «شمس هنامی» از هنرمندان ارزنده لرستان یادمان «پرچم»، سیل ۹۸ را طراحی و اجرا کرده است که در حال حاضر در میدان شهید بهشتی پلدختر نصب شده است.

 

«هنامی» درباره این اثر ارزشمند، اظهار داشت: در کمتر از یک روز از نشر تصویری از یک پرچم در مناطق سیل‌زده که چند هم‌وطن که یکی از آن‌ها عضوی از نیروهای مسلح است در تلاش‌اند که پرچم کشورمان را افراشته نگه دارند این تصویر به‌صورت گسترده در فضای مجازی در اندک زمانی با واکنش خوشایند و روحیه‌بخش هم‌وطنانمان روبرو شد که نشان از آن دارد ملت ایران حتی در دشوارترین شرایط، بیرق وحدت و یکپارچگی خود را برافراشته نگه می‌دارند و به آرمان‌های خودشان وفادارند.

 

رئیس انجمن تجسمی لرستان با بیان اینکه این تصویر نمادی از اقتدار، همبستگی و انسجام ملی و همدلی مضاعف ایرانیان در سخت‌ترین شرایط است، افزود: با نظر شهرداری پلدختر که این تصویر باید برای سالیان طولانی به‌عنوان یکی از ماندگارترین صحنه در یادها باقی بماند یادمان آن طراحی و اجرا شد.

 

هنامی با اشاره به اینکه ارتفاع این یادمان ۷ متر و ۵۰ سانتی‌متر است و با استفاده از بتن ساخته شده است افزود: در اجرای این یادمان «امیر رایان» نیز از هنرمندان انجمن تجسمی لرستان همکاری داشته است.

 

بر اساس این گزارش در شبکه‌های اجتماعی نام عکاس این اثر «روح‌الله خسروی» به ثبت رسیده است. خسروی این صحنه را در میدان روبروی شهرداری پلدختر ثبت کرده است 

ارسال نظرات