ایرانمنش گفت: آمار نهایی شهدا و جانبازان استان کرمان را بعد از انفجار تروریستی گلزار شهدا به ۶ هزار و ۶۷۹ نفر رسیدند.
کد خبر: ۹۵۸۵۳۷۶
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت  روز شهید اظهار کرد: انفجار تروریستی 13 دی‌ماه کرمان، 96 شهید داشت که 15 نفر از آنها از اتباع افغانستانی هستند، 123 نفر از مجروحان این حادثه زیرپوشش جانبازی قرار گرفتند.
 
وی افزود: حدود ۳۵۰ در  این حادثه مصدوم شدند که باید مراحل قانونی برای تحت پوشش قرار گرفتن آنها طی شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد:  آمار نهایی شهدا و جانبازان استان کرمان را بعد از انفجار تروریستی گلزار شهدا به ۶ هزار و ۶۷۹ نفر رسیدند.
وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر جانباز در این استان زندگی می کنند که ۱۷۹ نفر از این تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود:  یادواره کشوری شهدای غریب طی سال آینده برگزار می شود. شهدای غریب شهدایی هستند  که در اسارت به شهادت رسیده اند.
 
ایرانمنش افزود: استان کرمان ۳۲ شهید غریب دارد و طبق آمار جوان ترین شهید غریب شهید صادق‌زاده اهل زرند کرمان است.
 
وی اظهار داشت: ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر با عنوان خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه درمان بنیاد شهید قرار دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: همچنین سه هزار نفر از خانواده شهدای فرهنگی و ایثارگران طی سال گذشته از نظر سلامت پایش شده‌ و حق پرستاری ۳۲۰ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد تایید شده است.
وی از واگذاری ۵۹۰ زمین به ایثارگران و معرفی هزار و ۳۴۰ نفر از این قشر برای دریافت تسهیلات مسکن در استان کرمان طی سال گذشته خبر داد.
ایرانمنش ادامه داد: در دوران کرونا هشت شهید در استان کرمان در  دوران شیوع ویروس مهلک کرونا ثبت شده است.
ایرانمنش به بررسی هزار و ۸۸۰ پرونده ایثارگری طی سال قبل در کرمان اشاره و بیان کرد: سال گذشته بانک اطلاعات فرهنگی خانواده شهدا در کرمان به روزرسانی و اشکالات این سیستم رفع شد.
 
 
وی گفت در طول چهار سال ۹۰۰ ازدواج در گلزار شهدای کرمان برگزار شده است و در این مدت از ۷٠ کشور برای زیارت مزار حاج قاسم به گلزار شهدا آمده اند

ارسال نظرات