به همت بسیج سازندگی سپاه استان صورت گرفت؛

۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان زنجان به بهره برداری رسید

زنجان-مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی نیز در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۵۸۵۳۸۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان زنجان به بهر برداری رسید

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان سرهنگ اقبال جهانبخشی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در بسیج سازندگی فعالیت‌ها در قالب چهار قرارگاه اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، قرارگاه جهادی و خدمات رسانی انجام می‌شود.

وی به جهاد روشنایی اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب نیروگاه خورشیدی بوده و تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی، اداره برق، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و امور روستایی بسته شده که هدف از این طرح حمایت از افراد محروم در روستا‌ها بوده و همچنین کمک به تولید برق کشور و جلوگیری از قطعی برق در زمان بحران است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۳۵۵ نیروگاه خورشیدی نیز در دست اقدام است.

وی به راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: ۶۴۰ صندوق قرض‌الحسنه راه اندازی شده که در حال حاضر اعتبار این صندوق‌ها در استان بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان با بیش از ۲ هزار نفر اشتغالزایی بوده است.


جهانبخشی در ادامه گفت: تا حال حاضر ۴۵ صندوق تعاونی اشتغالزا در حال فعالیت هستند و به ۳۶۹ نفر وام قرض الحسنه جهت اشتغال خرد خانگی پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: در سال‌جاری نیز اعتبار تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگ ۵۴۵ میلیارد تومان بود که تا حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۷ طرح به شبکه بانکی معرفی شده و از این تعداد طرح تاکنون به ۵۹۳ طرح مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ۷۰ نمایشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار شده است.

جهانبخشی به خدمات ارایه شده بسیج سازندگی در خصوص دامپزشکی اشاره کرد و گفت: تا حال حاظر بیش از ۵۰ هزار دام و طیور در مقابل بیماری‌های مختلف واکسینه شده است.

وی به کاشت درخت اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه انجام شده با منابع طبیعی کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال طی دو ماه آینده در زنجان به همت قرارگاه اقتصادی مقاومتی بسیج انجام خواهد شد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات