خبرهای داغ:

آیت الله شعبانی عنوان کرد کنگره ملی خواهر دباغ فرصتی برای حل شبهات در حوزه بانوان

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، را به چشم حل یک مسأله اجتماعی و فرصتی برای حل برخی شبهات در حوزه بانوان ببینیم.
کد خبر: ۹۵۸۵۴۴۵
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
 
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه ستاد استانی کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ها و زمینه سازی معرفی بزرگان به نسل جدید قابل تقدیر است، اظهار کرد: در کنگره بانو دباغ باید از ظرفیت حوزه علمیه، دانشگاه و مراکز علمی به نحو احسن استفاده شود.


وی با اشاره به اینکه در دیدار با حضرت آقا، ایشان تعابیر بلندی نسبت به مرحومه دباغ داشتند، گفت: در ایامی که صحبت از الگویی برای زنان مطرح می‌شود، این کنگره فرصت مناسبی است که الگوی سوم در مورد زن مسلمان را به درستی تبیین کند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در ایام کنگره باید به سراغ جامعه هدفی برویم که در معرض شبهات فراوان در حوزه بانوان قرار دارد، ابراز کرد: این کنگره نباید صرفا یک مراسم و بزرگداشت باشد، بلکه آن را فرصتی ببنیم که نظریه منطقی، عقلانی و منطقی مبتنی بر فطرت و تفسیر صحیح از الگوی زن مسلمان را به مخاطب خود برسانیم.

وی افزود: به طور قطع اگر این نظریه را که بر اساس منطق و عقلانی می‌باشد و منطبق بر منزلت واقعی زن است به درستی تبیین کنیم، مورد پذیرش مخاطبان قرار خواهد گرفت.

شعبانی با بیان اینکه زیر نظر کنگره می‌توان در فضای علمی جلسات گفتمانی در رابطه با مسائل بانوان تشکیل داد، ابراز کرد: در این جلسات از همه افراد با دیدگاه‌های مختلف دعوت شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به الگویی کامل در سطح کشور تبدیل شود، اظهار کرد: قشر نوجوان و جوان ما آنچه از حقیقت زن می‌بینید، چیزی است که غرب آن را معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: متاسفانه کم‌تر به موضوع جایگاه زن در اسلام پرداخته شده بنابراین کنگره فرصتی مناسب است تا حرف اسلام، منطقی و عقلانی در رابطه با بانوان را به مخاطب خود برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: آن طور که باید نتوانسته‌ایم صدای واقعی و الگوی کامل سوم را به گوش مخاطبان برسانیم بنابراین در زمان باقی مانده تا برگزاری کنگره باید از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کرد.

شعبانی با بیان اینکه تجلیل از مقام خواهر دباغ وظیفه ما است، یادآور شد:، اما نگاه موجود باید فراتر باشد و این کنگره را به چشم حل یک مسأله اجتماعی و فرصتی برای حل برخی شبهات در حوزه بانوان ببینیم

ارسال نظرات