بازارچه مهربانی شامل 30 غرفه از محصولات صنایع دستی و خوراکی ها و دست ساخته‌ها با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار، کارآفرینی و بازار خرید و فروش در دبستان پسرانه سما میبد دایر شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۴۵۹
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ این برنامه یک روز شاد و به یاد ماندنی را برای دانش آموزان رقم زد. دانش آموزان محصولات و خوراکی‌های متنوعی را برای فروش به معرض نمایش گذاشته بودند.
مادران و پدران نیز در تعدادی از غرفه ها به فرزندان خود کمک می کردند. دانش آموزان خوشحال بودند که خوراکی هایی و محصولاتی را با کمک خانواده خود تهیه و برای فروش آورده اند.
دانش آموزی با ابتکار و خلاقیت خود وسایل الکترونیکی را ساخته و در نمایشگاه ارائه کرده بود. او دایر شدن این نمایشگاه را فرصتی برای نشان دادن توانمندی خود می‌داند.
سرهنگ سید مصطفی آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد و حجت الاسلام حسین عزیز مسئول نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج میبد از این بازارچه بازدید کردند و توانمندیهای دانش آموزان را ستودند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد اظهار کرد: راه اندازی این بازارچه که باعث شده که دانش آموزان با خلاقیت و ابتکار و مشورت با والدین خود در این فضای مهیا شده محصولات مرتبط به صنف های مختلف را به نمایش گذاشتند.
سرهنگ سید مصطفی آقایی افزود: با برپایی این بازارچه علاوه بر اینکه حس اعتماد به نفس در دانش آموزان به وجود می‌آورد، موجب می شود آنها تجربه خرید و فروش کسب کنند. دانش آموزان با حس رقابتی که ایجاد شده بود، می خواستند محصولات خود را به فروش برسانند.
وی با قدردانی از مجموعه مدیر و مسئولان و معلمان مدرسه گفت: انشاءالله بتوانیم در آینده نیز چنین برنامه‌های خوب اقتصادی داشته باشیم.
مدیر دبستان سما نیز هدف از برگزاری چنین بازارچه ای را آشنایی دانش آموزان با بازار خرید و فروش و کارآفرینی و به فروش رساندن محصولاتی که با کمک پدران و مادران خود تهیه کرده‌اند و همچنین زدن جرقه در ذهن دانش آموزان برای اینکه دست ساخته های خود را به فروش برسانند، بیان کرد.
وی گفت: هفته گذشته چنین بازارچه ای را در دبستان دخترانه سما و این هفته در دبستان پسران داشتیم.
هم اکنون 220 دانش آموزان در دبستان پسرانه سما مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات