خبرهای داغ:

در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

«انسیه خزعلی» معان رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امنیت اجتماعی فنلاند به نگرانی او در موضوع حجاب و عفاف در ایران پاسخ داد گفت: «حجاب در کشور ما مقوله فرهنگی و پذیرفته شده است.»
کد خبر: ۹۵۸۵۷۰۲
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج--اداره کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در ابتدای دیدار این دو مقام که روز سه شنبه به وقت محلی در سازمان ملل انجام شد، خانم «سانی گران لاسونن» با اشاره به حضور اخیر خود در وزارت امنیت اجتماعی دولت فنلاند اذعان داشت: مقوله توسعه پیشرفت زنان و نیز بهبود حقوق بشر، امری جدی در دولت رفاه کشور فنلاند تلقی می‌شود.

وزیر امنیت اجتماعی فنلاند تامین تساوی جنسیتی برای زنان کشورش را محور همه برنامه‌های دولت عنوان کرد.

 

معاون رئیس جمهور ایران با تبریک انتصاب مقام فنلاندی گفت: جمهوری اسلامی ایران به ترویج "عدالت جنسیتی" با هدف بهبود وضعیت زنان و خانواده باور دارد. ما معتقدیم برای زنان به دلیل ویژگی‌ها و شرایط ایشان تساوی جنسیتی، کافی، عادلانه و ضامن آسایش و مصالح ایشان نیست و معتقد به عدالت جنسیتی هستیم که فراتر از برابری جنسیتی است. وی افزود: امروز در ایران امتیازات ویژه‌ای به نفع زنان بالاخص مادران باردار و شیرده در قوانین و در حوزه اجرا اعمال شده است که هدف توسعه و پیشرفت زنان و بهبود وضعیت خانواده‌هایشان را تامین می‌نماید.

معان رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده افزود:« در ایران بر اساس قانون، زنان موظف به تامین معاش خانواده نیستند و این امر به عنوان تکلیف مردان لحاظ شده است.»

خزعلی ادامه داد: «در قوانین کشورم حمایت از تغذیه مادران در دوران شیردهی و نیز کودکان به طور ویژه پیش بینی شده است. در قوانین برای مادران شاغل، مهد کودک، ساعات شیردهی، مرخصی ویژه زایمان با دستمزد پیش بینی شده که در دولت سیزدهم به طور جدی به اجرا گذاشته شده است.»

پاسخ به ابراز نگرانی وزیر فنلانی در موضوع حجاب و عفاف
معاون رئیس جمهور در پاسخ به اظهار نگرانی وزیر فنلاندی در موضوع حجاب و عفاف اظهار داشت: «حجاب در کشور ما مقوله فرهنگی و پذیرفته شده است و ما بر این باوریم که حریم‌ها برای حمایت از زنان در برابر خشونت علیه ایشان می‌بایست،جدی گرفته شود چرا که پژوهش‌ها حاکی از آن است که عدم رعایت حریم‌های زنان منجر به افزایش آمار خشونت علیه ایشان شده است. هرچند قوانین در کشورم به گونه‌ای است که مردان مرتکب خشونت را مجازات می‌نماید اما با نگاه به حجاب به عنوان یک مقوله پیشگیرانه، امنیت زنان در ایران به طور جدی تری تثبیت گردیده است.»

او تصریح کرد: «در سایه امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران، زنان محجبه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی در امنیت کامل می‌درخشند و آمار و مستندات رسمی موید این مقوله است. می‌بایست به امر تنوع فرهنگی کشورها احترام گذاشته شود. رویکرد برخی دول غربی نسبت به مقوله خشونت علیه زنان تنبیهی و درمانی است این در حالی است که رویکرد کشورم نسبت به این مسئله مشترک حوزه زنان, پیشگیرانه است و و به نظر می‌رسد آمارهای سازمان‌های بین‌المللی موید موفقیت دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقوله خشونت علیه زنان است.»

 

در پایان این دیدار، طرفین کشتار زنان و کودکان جهان را محکوم و تاکید کردند برای پیگیری جدی تر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اقدامات مشترکی صورت دهند.

ارسال نظرات