دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مراسمات چهارشنبه سوری امسال تا ساعت ۲۴ سه شنبه جمعا ۱۶۱ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که وضعیت ۶ نفر از آن‌ها وخیم است.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۴۶
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: در مراسمات چهارشنبه سوری امسال، ۷۴ نفر در سنندج، ۱۴ نفر در سقز، ۲۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، ۳ نفر در بانه، ۱۰ نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در دیواندره، ۸ نفر در دهگلان و در سروآباد و مریوان در مراسمات چهارشنبه سوری در استان مصدوم شدند.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ۳۰ نفر از مصدومین ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان را بانوان و ۱۳۱ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.


وی خاطرنشان کرد: ۶۱ درصد افراد مصدوم زیر ۱۸ سال و ۴۹ درصد نیز بالای ۱۸ سال بوده‌اند. جعفری در مورد نوع آسیب‌ها بیان کرد: ۳۴ مورد آسیب چشمی، ۹۹ نفر سوختگی و ۲۸ نفر نیز سایر انواع مصدومیت‌ها را داشتند که متاسفانه وضعیت ۶ نفر از سوختگی‌ها وخیم بوده که ۳ نفر در بخش ویژه بیمارستان کوثر و ۳ نفر هم در بخش ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: یک نفر هم در بخش ویژه بیمارستان شهید بهشتی قروه با آسیب شدید چشم (با خطر تخلیه چشم) به ثبت رسیده است و مابقی مصدومین یا به صورت سرپایی درمان و یا بستری موقت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات