خبرهای داغ:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به رشد ۳۵۳ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی استان کرمانشاه، گفت: سهم کالاهای ترانزیتی در گمرکات استان کرمانشاه از ۱.۴ میلیارد دلار گذشت.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۱۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اظهار کرد: در یازده ماه گذشته از سال جاری رشد ۳۳۹ درصدی به احاظ وزنی و افزایش ۲۵۳ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وزن و ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه، افزود: در یازده ماهه سال جاری سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۳۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۶۱ دلار کالای ترانزیتی از مرزهای کرمانشاه عبور کرده است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۸۶ دلار معادل ۹۸ درصد به وزن سه میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۶۰ تن از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه معادل ۹۹ درصد را از آن خود کرده است.

عباس زاده خاطر نشان کرد: با توجه به سهم گمرک پرویز خان از مجموع کالای ترانزیتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۴۱ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۲۸۳ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان اشاره و عنوان کرد: سهم این مرز از کالاهای ترانزیتی از لحاظ ارزش ۲ درصد و از حیث وزن یک درصد برآورد شده که از نظر ارزشی ۲۷ میلیون و ۱۰۸ هزار و از نظر وزنی نیز ۶۷۵ دلار به وزن ۴۴ هزار و ۲۷۰ تن است.

عباس زاده گفت: عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه نیز شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن بوده است.

ارسال نظرات