خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری عنوان کرد

ماه رمضان فرصتی برای عبادت و راز و نیاز با حضرت باری تعالی

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: ماه رمضان فرصتی برای عبادت و راز و نیاز با حضرت باری تعالی است و ما باید این فرصت را غنیمت شماریم.
کد خبر: ۹۵۸۵۹۷۹
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در اولین محفل انس با قرآن کریم سپاه انصار الحسین(ع) همدان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در حدیثی از امام باقر(ع) آمده است «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است»، پس اگر در غیر از ماه رمضان از قرآن فاصله گرفتیم این ماه فرصت مناسبی است که دوباره با قرآن کریم مأنوس شویم.

 وی گفت: ماه رمضان فرصتی برای عبادت و راز و نیاز با حضرت باری تعالی است و ما باید این فرصت را غنیمت شماریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)با اشاره به آیه ۷۹ سوره اسرا عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص)در این آیه از طرف خداوند امر شده است که پاسی از شب را بیدار بماند و به نماز شب و تهجد بپردازد تا به مقام محمود که همان مقام شفاعت است، برسد.

 وی جایگاه شب در سیر و سلوک و عبودیت را بسیار بالا دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم به تمام مواقع زمانی سوگند یاد می‌کند ولی زمانی که به شب می‌رسد این سوگند را سه بار تکرار کرده است.

 نجاری گفت: از آیه ۷۹ سوره اسرا دو پیام مهم برداشت می‌شود؛ اول وجوب نماز شب بر پیامبر اکرم (ص) به طوری که برای بقیه افراد مستحب موکد است و دوم منظور از تهجد در این آیه شریفه بیدار شدن از خواب برای عبادت و راز و نیاز با خداوند است.

 وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در باب اهمیت نماز شب اشاره کرد و گفت: نماز شب آنقدر منزلت دارد که پیامبر دو رکعت نماز در دل شب را بهتر از دنیا و هر آنچه در دنیا است می‌داند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)گفت: نماز شب آثار و برکات فراوانی دارد که در احادیث مختلف ذکر شده است که از جمله آنها می‌توان به نورانی شدن چهره و افزایش رزق و روزی اشاره کرد.

 وی عنوان کرد: در روایات مختلف ۳۰ فضیلت برای نماز شب ذکر شده و خواندن آن جز سیره همه انبیا الهی بوده و هیچ پیامبری نیست که نماز شب نخوانده باشد.

 نجاری عدم توفیق در خواندن نماز شب را در کلام علی(ع)، معصیت عنوان کرد و افزود: گناه باعث می‌شود انسان به خواندن نماز شب موفق نشود.

 وی گفت: نماز شب، مسواک زدن و سحرخیزی بر پیامبر اکرم(ص) واجب بوده است که این خود نشان دهنده تفاوت رهبر جامعه با مردم عادی است.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به ثواب بالای نماز شب گفت: طبق حدیثی از امام صادق (ع) ثواب تمام اعمال خیر در قرآن آمده است به جز نماز شب و خداوند به خاطر بزرگی ثواب آن را در قرآن ذکر نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون نماز شب هیچ سالکی به مرتبه‌ای از مراتب عرفانی نمی‌رسد و ماه رمضان فرصتی است برای تمرین خواندن نماز شب و راز و نیاز با خداوند متعال.

انتهای پیام/

ارسال نظرات