خبرهای داغ:
مصطفوی تأکید کرد

لزوم تشکیل کمیته مقابله با فساد در همدان/ نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در ماه رمضان

همدان-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: ما در صدد تشکیل کمیته مقابله با فساد هستیم که ظرفیت مقابله با فساد را در حوزه‌های اداری و نهادهای اجرایی داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۳۶
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان سیدهادی مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در صدد تشکیل کمیته مقابله با فساد هستیم که ظرفیت مقابله با فساد را در حوزه‌های اداری و نهادهای اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در حوزه معاونت پیشگیری در گذشته انجام شده سامانه پنجره واحد زمین است که متولی این سامانه اداره کل منابع طبیعی است، افزود: این سامانه برای پیشگیری از تخریب زمین و اراضی است که نیاز است تا با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: این سامانه برای پیشگیری از تخریب اراضی ملی و دولتی و برای مدیریت یکپارچه اراضی از طریق نظارت ماهواره‌ای و حل معضلات نظام الکترونیک اراضی و املاک است که باید با یک حساسیت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در استان با آن مواجه هستیم بحث حدنگاری و صدور اسناد تک برگ است، گفت: اسناد تک برگ کمک خواهد کرد با پرونده‌های کمتری مواجه شویم و در این خصوص جایگاه خوبی در کشور داریم اما در حوزه اسناد مربوط به کشاورزی نیاز به فعالیت بیشتری است.

مصطفوی با اشاره به جرم پیام‌های حاوی لینک‌های مخرب که منتهی به هک و عدم دسترسی، فیشینگ و جرائم سایبری می‌شوند، عنوان کرد: این هشدار باید به شهروندان از باب آموزش داده شود که لینک‌هایی که حاوی این نوع پیام‌ها هستند را باز نکنند و با همکاری پلیس فتا اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا مردم متضرر نشوند.

وی بیان کرد: یکی از نهادهایی که باید کمک شایانی در زمینه تبلیغات محیطی انجام دهد شهرداری است،  شهرداری‌ها باید از ظرفیت اطلاع رسانی خود استفاده کنند، نصب بنر روزه‌خواری، تغییر کاربری های غیر مجاز و... را داشته باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه کنترل آلودگی محیط زیست، تخریب جنگل‌ها و مسئله میراث فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد، ابراز کرد: مسئله پیشگیری به تنهایی از طریق قوه قضاییه امکان‌پذیر نیست یعنی تمام نهادهای اجرایی و دولتی که ممکن است در هر حوزه‌ای یک ناهنجاری اجتماعی وجود داشته باشد باید ورود پیدا کند.

وی گفت: آمار نشان داده در ایام مذهبی سال وقوع جرم کاهش می‌یابد و در ماه رمضان هم همین گونه است؛ روزه‌خواری در ملأعام جرم است و مراجع ذیربط با آن برخورد می‌کنند؛ به هر حال در این ایام همچون رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها با کمک پلیس اماکن و نهادهای نظارتی مانند اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند تا ارائه خدمات به افرادی که روزه نمی گیرند در استتار باشد.

مصطفوی با بیان اینکه در ایام ماه رمضان تیم هایی در محیط شهری حضور پیدا خواهند کرد و نظارت لازم  بر فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها خواهند داشت، عنوان کرد: در ایام نوروز مسئله سرقت یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، بحث مراقبت از اموال خود به هر جهت یا جابه جایی اسباب و اثاثیه در ایام نوروز دارای ممنوعیت‌های قانونی است که باید با اجازه کلانتری محل انجام گیرد؛ دادستانی هم نسبت به ارائه مرخصی به زندانیان سابقه دار خودداری می‌کند.

وی با اشاره به بحث نظارت بر بازار شب عید و رعایت قیمت کالاهای اساسی و میوه و تره بار  آن را یک امر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه میوه‌فروشان و سازمان تعزیرات باید نظارت لازم را داشته باشند تا مردم با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشوند و اگر کسی گرانفروشی می‌کند از نظر قانونی اقدامات لازم انجام شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات امسال نسبت به سایر ادوار کمترین وقوع جرم را داشت، عنوان کرد: دستگاه های دولتی باید به اموال خود توجه و صیانت کنند؛ متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی، شرکت توزیع برق، مخابرات، اداره آب، شرکت گاز، اوقاف و آموزش و پرورش پرونده هایی در زمینه سرقت اموال تشکیل شده و امیدواریم سال آینده این موارد کاهش یابد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: در خصوص تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز نامه‌ای به کل ضابطین خاص بالاخص اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال ابلاغ شده که در ایام نوروز هرگونه تخریب اموال عمومی، تغییر کاربری، ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی دولتی باید توجه پیشگیرانه در این زمینه انجام دهند و کشیک برای خود داشته باشند و ضابطین در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گام موثری بالاخص در کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی داشته باشیم و به سمتی حرکت کنیم که با جامعه‌ای آرام مواجه باشیم و کمترین جرم را داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سجام ابراز کرد: سامانه سجام یکی از فضاهایی است که دیده‌بان‌هایی را در جامعه تربیت کرده و در زمینه‌های مختلف گزارش‌های آن به ما ارسال می‌شود.

مصطفوی با اشاره به طرح نماد که در مدارس اجرا می‌شود، بیان کرد: طرح‌های صیانتی در حوزه خانواده همچون راه‌اندازی مرکز مهرِ خانواده در پیشگیری از طلاق، ملاقات فرزندان طلاق، مشاوره و مدیریت لازم در حوزه خانواده است.

وی با بیان اینکه برنامه ها از سوی مرکز ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: لازم است برنامه های جدیدتری در کنار این برنامه‌ها داشته باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: در حوزه کیفری و حقوقی سیاست‌گذاری جنایی لازم الاجر است و برای ترسیم سیمای جرم، تعیین نرخ جرایم مناطق آلوده مدنظر است تا براین اساس بتوان سیاست گذاری کیفری در استان داشت.

وی گفت: نیاز است کمیته مقابله با فساد در استان تشکیل شود و به ارتقای قوانین سلامت اداری پرداخت.

مصطفوی با اشاره به شب چهارشنبه سوری خاطرنشان کرد: در چهارشنبه آخر سال نیاز است مردم قانون نگهداری و خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز را بدانند که جرم است و اقلامی که برای جشن ها و سایر مراسم ها استفاده می‌شود از سوی وزارت دفاع ابلاع شده است.

لزوم تشکیل کمیته مقابله با فساد در همدان/ نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در ماه رمضان

 انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات