خبرهای داغ:
سلاجقه خبر داد

تمدید پروانه تولید واحد فراوری سیلیس ملایر تا ۶ ماه

همدان-رئیس سازمان محیط زیست گفت: اجازه داریم پروانه تولید واحد فراوری سیلیس شهرستان ملایر که از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو مطلوب استفاده کرده، تا ۶ ماه تمدید کنیم.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۹۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰

تمدید پروانه تولید واحد فراوری سیلیس ملایر تا ۶ ماه

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی سلاجقه در حاشیه بازدید از واحد‌های فرآوری سیلیس شهرستان ملایر در شهرک صنعتی امام رضا (ع) اظهار کرد: در راستای تکلیفی که شهید جمهور و خادم الرضا (ع) به ما یاد دادند، برای حل مشکل آمدیم.

وی با تاکید بر اینکه پایش مشترک و مستمر باید انجام شود و در این زمینه باید از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده شود، گفت: ظرفیت‌های دانش بنیان این کشور اثبات کردند که می‌توانند مشکلات را حل کنند.

سلاجقه با تاکید بر اینکه بازدیدی که در مرحله اول داشتیم همت و رویکرد برای ما حائز اهمیت است، گفت: وقتی ببینیم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود بازه زمانی داده و اجازه نمی‌دهیم پلمب اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر از تمام جوانب برای ما حائز اهمیت است و استان همدان استان دانایی‌ها است، گفت: شهید رئیسی در جلسه آخر شورای محیط زیست عنوان کرد معیار‌ها را مشخص کنید و دستگاه‌ها مکلف به اجرا هستند و به دنبال توسعه فناورانه محیط زیست بود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بن‌بستی در حوزه محیط زیست ایجاد نکردیم و در چهارچوب قانون کار را جلو می‌بریم، گفت: این شهرستان نخبه‌پرور است که نشان دهنده رشد این افراد در یک منطقه پاک است و ما به دنبال توقف تولید نیستیم؛ سال جهش تولید است.

وی از تمدید پروانه تولید واحد فراوری سیلیس ملایر تا ۶ ماه خبر داد و گفت: اجازه داریم پروانه تولید واحد فراوری سیلیس شهرستان ملایر که از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به نحو مطلوب استفاده کرده، تا ۶ ماه تمدید کنیم، اما برای اینکه خیال مردم راحت باشد، در طول این مدت پایش‌های زیست محیطی به منظور بررسی میزان گرد و غبار منطقه به صورت میدانی انجام خواهد شد.

سلاجقه گفت: این مجموعه‌ها، پیش درآمد بسیاری از صنایع بزرگ کشور هستند، اما معضلات محیط زیستی داشته و غبار تولید شده آنها، برای مردم مشکل ایجاد می‌کرد.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است و نمی‌خواهیم خللی در بحث تولید ایجاد شود و در عین حال خط قرمز ما سلامت مردم است، امروز مسائل محیط زیستی شرکت‌های فروسیلیس را به صورت میدانی پیگیری کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه ما مکلف به حفظ سلامت مردم هستیم و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در این راستا در کنار ما است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، باید در این مناطق به سمت گرد و غبار صفر برویم بنابراین در طول فرایند تولید، پایش‌های زیست محیطی مرتب انجام خواهد شد تا خللی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه بازدید میدانی از دیگر واحد‌های تولیدی نیز انجام خواهد شد، گفت: اگر در این واحد‌ها هم همین روند ادامه داشته باشد، پروانه تولید ۶ ماهه واحد‌ها تمدید می‌شود و در این بازه زمانی پایش نیز انجام خواهد شد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: انتظار داریم یک کار پژوهشی مفصل توسط دانشگاه‌های کشور با موضوع بررسی میزان گرد و غبار در اطراف واحد‌های تولیدی فروسیلیس انجام شود که در حال حاضر توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

وی حضور خود در استان همدان را با هدف حل مشکلات به صورت میدانی دانست و بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری پس از شهادت شهید رئیسی نباید هیچ خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود و بر همین اساس اعضای دولت بدون هیچ خللی کارشان را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مکتب حاج قاسم به دنبال انسانیت، حریت، آزادی و شرافت است، گفت: مکتب شهید سید ابراهیم رئیسی نیز به دنبال خدمت در چهارچوب مکتب حضرت امام (ره) است و شهید رئیسی در تمام سفر‌های استانی خود، جلسات را با هدف حل مشکل به صورت میدانی برگزار می‌کردند و ما نیز با همین رویکرد وارد همدان شدیم.

وی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان، پایش مشترک و مستمری برای بررسی میزان آلاینده‌های واحد‌های فروسیلیس ملایر در حال انجام است.

*لزوم حل مشکل تامین حق آبه تالاب آق گل

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه خواستار حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از واحد‌های تولیدی برای رفع آلایندگی شد و افزود: تمام دغدغه مجموعه مدیریتی شهرستان جلوگیری از تعطیلی واحد فروسیلیس و در عین حال برطرف شدن نیاز‌های سازمان محیط زیست است.

حجت الاسلام احد آزادی خواه با اشاره به تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل خواستار حل مشکل تامین حق آبه این تالاب بین دو استان همدان و مرکزی شد تا با تشکیل یک جلسه مشترک بین دو استان در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، یک بار برای همیشه موضوع حق آبه تالاب آق گل حل شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار