مجذوبی خبر داد

راه‌اندازی بخش بلوک‌های زایمان طبیعی (LDR) در بیمارستان اکباتان همدان

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  گفت: بخش بلوک‌های زایمان طبیعی (LDR) در بیمارستان اکباتان همدان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۸۰۹۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان مرکز فوق تخصصی مادر و کودک خواهد شد و در این راستا در هفته‌های آتی بخش بلوک‌های انفرادی زایمان طبیعی (LDR‍) و خدمات ویژه مراقبت‌های بعد از زایمان در مرکز آموزشی درمانی اکباتان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: راه اندازی بخش زایمان طبیعی با فضاهای تک نفره در این مرکز با هدف ارتقا کیفیت خدمات مادر و نوزاد، ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک،  زایمان بی درد و ارتقا شاخص های کرامت محور مادران به صورت ماما محور و با حضور متخصص زنان مقیم به زودی در مرکز آموزشی درمانی  اکباتان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش های LDR در بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی کودکان اکباتان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش LDR به مكان هایی در زایشگاه ها گفته می شود كه هر مادر در اتاق خصوصی با امكانات رفاهی و درمانی و با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می‌كند، گفت: در این بخش‌ها شرایط زایمان فیزیولوژیك و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می‌شود و به زایمان طبیعی مادران كمك می‌كند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار