خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسنی:

ماه رمضان ماه خودسازی و تصفیه روح است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: ماه رمضان ماه خودسازی و تصفیه روح است و خداوند رحمان نیز اسباب کار را در این ماه برای پالایش روح و روان از آلودگی فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۹۹۶
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
ماه رمضان ماه خودسازی و تصفیه روح است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،حجت الاسلام علی حسنی در جلسه هم‌اندیشی خواهران پاسدار در سپاه ناحیه همدان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بشارتگر بارش رحمت ویژه الهی است البته برای دل‌های مشتاق و ضمایر آگاه، از این خوان بی‌انتها هر کس به اندازه ظرفیتی که ایجاد کرده بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه این ماه، ماهی است که کتاب خدا، فروغ بصیرت و حکمت خودش را بر دل‌های پاک می‌تابد، گفت: این ماه فرصت مناسبی برای همه ما است تا گوش، هوش، دل و جانمان را به پیام حق تعالی جلا دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان افزود: ماه رمضان ماه خودسازی و تصفیه روح است و خداوند رحمان نیز اسباب کار را در این ماه برای پالایش روح و روان از آلودگی فراهم کرده و در کنار آن لطف و رحمت مخصوص خود را برای ما دیده است.

وی با بیان اینکه پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرمودند «همانا برای پروردگار شما در دوران زندگی شما، لحظه‌های بسیار سودمند و مغتنم روی می‌آورد پس خودتان را در معرض آن لحظه‌های سودمند قرار دهید»، گفت: ماه مبارک رمضان برای تهذیب نفس، خودسازی و پالایش باطن از هر نوع عامل آلاینده بهترین فرصت است و باید توجه داشت که اسباب تهذیب نفس و خودسازی در این ماه عزیز تنها به روزه گرفتن نیست بلکه تلاوت قرآن و انس ویژه با قرآن، دعاها و مناجات با خدا و اطعام و رسیدگی به مستمندان و محرومان، کسب صبر و مقاومت، یاد خدا و قیامت هر کدام نقش خاصی در خودسازی دارند.

حسنی با اشاره به اینکه رمضان بهار دعا است بنابراین دعا را جدی بگیرید، ابراز کرد: دعا اظهار احتیاج و نیاز به پیشگاه حضرت بی‌نیاز است، بیان تهیدستی و فقر و نداری به محضر غنی مطلق است، درخواست سائلی بینوا از کریمی باوفا، کمک خواستن بنده‌ای ضعیف، مسکین و بیچاره از پروردگار رحیم و نشان دادن فروتنی و تواضع، خاکساری، خشوع و خضوع به درگاه سلطان قدوس، عزیز، مقتدر، غفور و ودود است.

وی اضافه کرد: دعا محبوب خدا و معشوق ساکنان نور است، دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، مکتب سازندگی و تهذیب نفس و صفای باطن است که ما بندگان هر روز به وسیله دعا از خداوند می‌خواهیم ما را در این روز از پلیدی پاک‌سازی و تطهیر کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: دعا یک خاصیت دیگری هم علاوه بر جنبه توحیدی و عرفانی دارد آن هم جنبه اخلاقی و ارشادی است چراکه یک دوره از سلسله و دستورات اخلاقی، معارف دین و مذهب را انتقال می‌دهند؛ پس سعی کنیم در خواندن دعا‌ها کوتاهی نکنیم تا بتوانیم از فیوضات عظیم آنها بهره‌مند شویم.

وی گفت: خداوند تبارک و تعالی چهار چیز را در چهار چیز دیگر مخفی و پنهان کرده است؛ اول رضای خدا را در عبادت و طاعت پنهان کرده است پس نباید هیچ عبادتی را کوچک بشماریم، دوم اجابت را در دعاها مخفی کرده پس نباید هیچ دعایی را کوچک بشماریم، سوم غضب خود را در معصیت‌ها(گناهان) مخفی کرده پس نباید هیچ معصیتی را کوچک بشماریم و چهارم ولی خود را بین بندگان مخفی کرده پس نباید هیچ یک از بندگان خدا را کوچک بشماریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات