خبرهای داغ:
مخفی:

اتهامات بی‌اساس به عوامل اجرایی و نظارت انتخابات غیر منصفانه است

همدان-فرماندار همدان بابیان اینکه از ابتدا به سلامت انتخابات اطمینان داشتیم،گفت: این انتخابات باوجود خواست دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی برگزار شد،بنابراین اتهامات بی‌اساس به عوامل اجرایی ونظارت غیر منصفانه است.
کد خبر: ۹۵۸۶۳۲۶
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسلم مخفی در نشست خبری  با اصحاب رسانه با تأکید بر التزام به قانون در عمل اظهار کرد: آنچه موجب توسعه و پیشرفت شهرستان خواهد شد وحدت و هم‌افزایی است و تفرقه هیچ عایدی برای مردم نخواهد داشت در انتخابات این دوره حرف اول و آخر را قانون می‌زد و ما نیز تاکید بر اجرای قانون داشتیم.

وی افزود: تریبون‌های نظام باید صرف مسائل و مشکلات مردم شوند اما متاسفانه آقای فلاحی از تریبون مجلس برای خود استفاده کرد، همدان نباید به خاطر برخی الفاظ منفی زیر سوال برود، نامزدهای مجلس خبرگان با تعامل موثر خود یک الگو بودند که بهتر است بقیه نامزدها رفتار این افراد برجسته را سر لوحه کار خود قرار دهند.

فرماندار همدان ادامه داد: حق الناس بودن رأی مردم ملاک عمل ما بوده است و در این انتخابات تلاش شد زمینه برای مشارکت مردم فراهم شود.

وی در خصوص روند برگزاری انتخابات اظهار کرد: طبق ماده ۸۶ انتخابات به عنوان هیأت اجرایی تا  ۴۸ساعت بعد از اعلام آراء باید شکایات را بپذیریم اما در این ۴۸ ساعت هیچ شکایتی دریافت نکردیم و تنها یک نامه از آقای فلاحی به ما رسید که به عنوان شکایت قابل پذیرش نبود ضمن اینکه طبق قانون اگر کسی بدون داشتن مستندات صحبت کند افتراست و قابل پیگیری خواهد بود.

مخفی گفت: براساس باز شماری صورت گرفته در ۱۹ صندوق اخذ رای (طبق درخواست آقای احمد حسین فلاحی) تغییری در نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه همدان و فامنین حاصل نشد .

وی با بیان اینکه از ابتدا به سلامت انتخابات اطمینان داشتیم، گفت: این انتخابات با وجود خواست دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی برگزار شد، بنابراین اتهامات بی‌اساس به عوامل اجرایی و نظارت غیر منصفانه است.

فرماندار همدان گفت: انتخابات امسال با همه سال‌های گذشته متفاوت بود زیرا با توجه به مسائلی که سال گذشته به وجود آمد دشمن کمربسته بود یک مشارکت ضعیف اتفاق بیفتد تا یک امتیاز مهم بگیرد به طوری که پیش‌بینی می‌شد مشارکت بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص امسال، فرمانداری به صورت مستقیم برای افزایش مشارکت ورود پیدا کرد، ادامه داد: برای افزایش مشارکت که رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال به آن اشاره داشتند فرمانداری هم در این زمینه ورود پیدا کرد و برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌هایی با عنوان «به قله نزدیک می‌شویم» برگزار کرد تا افرادی که تمایل به رأی دادن ندارند به حضور در انتخابات ترغیب شوند.

مخفی با بیان اینکه نمود انتخابات برای مردم، ۱۱ اسفند ماه است اما برگزاری انتخابات برای مجریان بیش از ۹ ماه زمان برد، افزود: از ۹ ماه گذشته برای برگزاری یک انتخابات سالم و با امنیت برنامه‌ریزی شد به طوری که جلسات متعدد آموزشی برای همکاران  و کاندیداها گذاشته شد تا در بهترین حالت ممکن انتخابات برگزار شود.

وی تصریح کرد: رأی مردم به فرمایش رهبر انقلاب حق الناس است و ما تمام تلاش خود را کردیم تا انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شد که صحت نداشتند، گفت: با توجه به اینکه تبلیغات بیشتر در فضای مجازی صورت گرفت شایعات بی پایه و اساس بسیاری هم منتشر شد که بدون سند و مدرک معتبر بودند.

وی میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه همدان و فامنین را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۳۵.۴۱ درصد برشمرد و گفت: در انتخاباتی که ۱۱ اسفند برگزار شد در این حوزه انتخابیه ۲۰۶ هزار و ۵۷۶ رأی به صندوق انداخته شد که از این تعداد۱۷۷هزارو۱۳۲رای صحیح بوده و  ۲۹ هزار و ۴۴۴رای باطله، سفید یا ناخوانا بوده و یا اینکه اسامی روی برگه‌های نادرست نوشته شده بود.

وی با بیان اینکه بیشترین مشارکت متعلق به رزن و درگزین بود، گفت: در برخی از حوزه‌های انتخاباتی حضور پر رنگ‌تری وجود داشت به طوری که در حوزه رزن و درگزین حدود ۷۰ درصد مشارکت بوده و میزان مشارکت در حوزه انتخابی همدان نیز ۳۵.۴۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات