برای اجرای نهضت ملی مسکن؛

۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل افزوده شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ۶۴۵ هکتار زمین جهت اجرای نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به محدوده جنوب شرقی شهر اردبیل افزوده شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۵۶
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل افزوده شد

محبوب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: این الحاق در جلسه شماره بیست و دوم شورای عالی شهرسازی و معماری تایید شده که با ابلاغ این مصوبه شاهد رفع کمبود زمین و ارتقای سرانه خدمات شهری از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با ابلاغ این مصوبه تراکم جمعیت شهری اردبیل از ۹۰ به ۷۰ نفر در هکتار کاهش و کیفیت سطح زندگی در این شهر افزایش خواهد یافت.

حیدری افزود: ارتقای الگوی جمعیت پذیری، توسعه کیفی و فنی ساختمان‌ها و اجرای شهرسازی نوین و همچنین شتاب گرفتن طرح‌های زیربنایی و طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مزایای الحاق ۶۴۵ هکتاری به محدوده شهر اردبیل به شمار می‌رود.

وی گفت: این الحاق با رعایت همه ملاحظات زیستی و پدافند غیرعامل در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و حمایت از جوانی جمعیت بوده و طرح تفصیلی آن برای احداث شهرک بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی جهت اجرای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

حیدری تاکید کرد: بر اساس این ابلاغ رعایت اصول و ضوابط معماری و شهرسازی با استفاده از ظرفیت‌های الگوی معماری ایرانی – اسلامی و توجه ویژه به ساخت و سازها بدلیل سرد سیر بودن اقلیم منطقه الزامی است.

وی گفت: طبق سیاست و برنامه محوری دولت سیزدهم، سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی چهار ساله وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن حمایتی برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ متقاضی خواهد بود.

تصویب طرح جامع شهرهای بیله‌سوار و اصلاندوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان، طرح جامع شهرهای اصلاندوز و بیله سوار در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به تصویب رسیده که بعد از تایید شورایعالی شهرسازی و معماری به شهرداری‌های این شهرها جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش بسیج، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن در مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه طبق قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات