خبرهای داغ:
هنری گفت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال و نوروز ۱۴۰۳ دو هزار و ۸۶۰ جهادگر در قالب ۳۲۲ گروه جهادی در ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای در ۳۸ نقطه شهری و ۱۳۹ مناطق هدف روستایی به مردم خدمات جهادی عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغالزایی، بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۶۲
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه‌السلام) استان امروز در نشست خبری گفت: امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز، قرارگاه‌های جهادی خراسان جنوبی در قالب قرارگاه‌های جهادی نوروزی فعالیت خود را در سطح استان آغاز کردند که به همین جهت در نوع برنامه‌ها، فعالیت‌ها و عرصه‌های جهادی تغییراتی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از سه ماه قبل فراخوان سراسری ارائه ایده‌ها و طرح های جدید جهادی متناسب با این ایام را از گروه های جهادی داشتیم، گفت: با توجه به اینکه گروه‌های جهادی مرکز گفتمان سازی در بسیج سازندگی هستند و بدنبال ارائه روش‌ها و طرح های نو در موضوع‌ها و فعالیت های جهادی هستند و با بررسی طرح ها و برنامه های ارائه شده، اقدامات جهادی به صورت هماهنگ و سراسری در قالب قرارگاه های جهادی در ایام نوروز انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه امسال تمامی فعالیت های گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه‌های جهادی دنبال می شود، گفت: فعالیت‌های جهادی استان در طول سال در قالب ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای و شهرستانی و ۳۹ قرارگاه محلی که ذیل قرارگاه‌های منطقه‌ای قرار دارند و براساس محلات هدف و نیاز هر منطقه به صورت یکپارچه و هماهنگ فعالیت جهادی و عملیاتی را در طول سال دنبال می کنند.

هنری با بیان اینکه چهار قرارگاه جهادی پهنه ای در خراسان جنوبی فعال هستند، افزود: این چهار قرارگاه جهادی در شهرستان‌های مختلف استان فعال هستند که قرارگاه های جهادی منطقه‌ای را برای فعالیت جهادی با هم هناهنگ می کنند و بیشتر در شرایط بحران و اتفاق در هر نقطه از کشور و استان با فعال کردن قرارگاه‌های جهادی شهرستانی کار جهادی را دنبال می کنند.

وی به خدمات قرارگاه های جهادی خراسان جنوبی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در مجموع چهار کامیون از مواد غذایی به همراه مبالغی نقدی از استان جمع آوری شد و به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اعزام شد که ارزش ریالی مجموع کمک‌های جمع آوری شده از خراسان جنوبی در مرحله اول دو میلیارد ریال برآورد شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به ارتباط که با همکاران سازمان بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان داشتیم و نیازسنجی که با توجه به شرایط احصاء شد؛ اعزام نیروی انسانی به منطقه چندان نیاز نیست و یک گروه جهادی از طلاب استان برای پیگیری امور فرهنگی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند و در حال حاضر جمع آوری کمک های مردمی در دستور کار قرار دارد.

هنری ادامه داد: اقدامات جهادی با استفاده از ظرفیت جهادگران خراسان جنوبی بعد از فروکش کردن سیل در منطقه و بعد از ماه مبارک رمضان برای بازسازی و تعمیر مناطق و منازل آسیب دیده براساس نیاز ابلاغ شده از سوی استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

وی به خدمات جهادگران در کمک به برگزاری انتخابات باشکوه در استان اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، پویش های مختلفی را در استان برگزار کردیم، همچنین در روز انتخابات تیم های جهادی برای کمک به افراد مسن و دارای شرایط خاص برای جابه‌جایی آنها به محل های رأی گیری و انتقال صندوق های رأی به مناطق صعب العبور و برفی با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات بسيج سازندگی به مردم خدمات رسانی کردند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس برگزار می‌شود 


هنری، به برگزاری دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ در استان اشاره کرد و گفت: کمیته خدمات جهادی و خدمت رسانی گروه های جهادی یکی از کمیته‌های ذیل این کنگره است که فعالیت های آن به سازمان بسیج سازندگی محول شده و تاکنون دو جلسه در همین راستا برگزار کردیم.

وی به ثبت ۱۳ شهریور ماه به عنوان روز ملی حرکت جهادی و امداد مردمی در شورای‌ فرهنگ عمومی کشور و در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و گفت: پایه گذاری این اقدام از خراسان جنوبی است چون روز ۱۳ شهریور ماه مصادف است با اولین اردوی جهادی در کشور که با فعالیت های جهادی رهبر معظم انقلاب به مردم زلزله زده شهرستان فردوس انجام شد و این روز به عنوان روز حرکت های جهادی در کشور نامگذاری شد‌.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به تقارن ۱۳ شهریور امسال با دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی، اجلاسیه ملی شهدای جهادگر و جهادگران آسمانی کشور در ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در شهرستان فردوس برگزار می شود؛ خراسان جنوبی با ۶ شهید جهادگر بيشترين جهادگران آسمانی را در کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شکل گیری قرارگاه های جهادی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲؛ در سال آینده تجهیز قرارگاه های جهادی استان را در دستور کار داریم که از ظرفیت ها و حمایت های مجموعه های سازمان بسیج مستضعفین، بنیاد تعاون بسیج، سازمان بسیج سازندگی و مساعدت استانداری خراسان جنوبی انجام و تامین خواهد شد و هر یک از قرارگاه های جهادی استان یک مکان مشخص به عنوان دفتر محل کار به همراه تجهیزات اولیه در اختیار خواهند داشت.

هنری، به صدور و اختصاص گواهی صلاحیت فنی برای گروه های جهادی تخصصی استان در عرصه فعالیت آنها به صورت ملی اشاره کرد و گفت: ۲۰۴۲ گروه جهادی در خراسان جنوبی فعال هستند که اطلاعات خود را در اطلس جغرافیایی ثبت کردند و تاکنون برای ۹۰۰ گروه جهادی فعال و تخصصی استان، گواهی صلاحیت فنی صادر شده است که بدنبال این اقدام می توانند با نهادها و سازمان‌های مختلف برای انجام اقدامات جهادی خود با کمترین هزینه قراداد منعقد کنند و برای گروه یک ظرفیت قانونی ایجاد می شود.

 

امسال ۲۳۴۷ اردوی جهادی با خدمت رسانی ۲۳ هزار جهادگر در خراسان جنوبی انجام شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به نوع فعالیت قرارگاه‌ جهادی نوروزی و ماه مبارک رمضان، اردو‌های جهادی با اعزام جهادگران به شهرستان‌های مختلف و دور افتاده را کمتر داریم و نوع اقدامات جهادی در قالب پویش ملی "خانه دوست کجاست" در استان برگزار می‌شود که هر گروه جهادی در محله خود با شناسایی خانواده های نیازمند، شهدا، ایثارگران، رزمندگان خدمات جهادی خود را به آنها ارائه می دهند و به نیابت آنها مراسم افطاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر زمان فعالیت گروه های جهادی عمرانی استان بعد از زمان افطار و در شب خواهد بود، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال و نوروز ۱۴۰۳ دو هزار و ۸۶۰ جهادگر در قالب ۳۲۲ گروه جهادی در ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای در ۳۸ نقطه شهری و ۱۳۹ مناطق هدف روستایی به مردم خدمات جهادی عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغالزایی، بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.

هنری مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی دو هزار و ۳۴۷ اردوی جهادی با فعالیت ۲۳ هزار جهادگر در عرصه‌های مختلف با ارزش ریالی ۳۱۰ میلیارد ریال خدمات جهادی انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با همکاری اداره منابع طبیعی استان از دو ماه قبل از ایام درختکاری کار حفر چاله و آماده سازی عرصه های کاشت نهال با ۵ بیل مکانیکی و ماشین آلات مورد نیاز از مجموعه بسیج سازندگی انجام شد و در این ایام ۲۹۵ هزار اصله درخت و نهال توسط جهادگران در سراسر خراسان جنوبی کاشت شد.

هنری به اجرای طرح ملی آبخیز تا جالیز در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیز تا جالیز در سال ۱۴۰۲ با فعالیت در ۱۰۰ نقطه خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه اجرای این طرح در سال ۱۴۰۳ با جدیت در استان دنبال خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها