خبرهای داغ:

دانشگاه فرهنگیان نهادی ماموریت گرا است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: دانشگاه فرهنگیان همواره یک نهاد ماموریت گرا برای رشد و پرورش سربازان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۰۰
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان اشکان صفری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: قبل از اینکه بخواهم در خصوص آموزش و پرورش صحبت کنم می‌بایست از شهید مظلوم دکتر بهشتی‌ حرف بزنم که فقط یک چهره قضایی در دستگاه عدلیه نبوده، وی مکتبی در حوزه تعلیم و تربیت است.

او افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان که معلمان آینده این دستگاه در این مجموعه پر پیچ و خم تربیت میشوند همواره یک نهاد ماموریت گرا برای رشد و پرورش سربازان انقلاب اسلامی است، طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب، معلمان و دانشجومعلمان انقلابی می‌بایست همواره جنگ را در عرصه تعلیم جدی بگیرند، هوشیار و بیدار باشند

صفری بیان کرد: ذات و اثرگذاری این نهاد درصورتیکه در مسیر اسلامی بودن همراهی و نظارت شود خواهد توانست به‌عنوان یکی از عوامل برتری امت اسلامی و حرکت جامعه اسلامی به سمت کمال و رشد شود
نوجوانان و جوانان در هر جامعه‌ی پویا، نقش مهم و تعیین کننده‏ای در ساختن جامعه آرمانی دارند. استمرار و بقای هر جامعه نیز مستلزم انتقال مجموعه اعتقادات دینی مذهبی، اعتقادات، باورها، ارزش‏ها، رفتارها، گرایش‏ها، دانش‏ها و مهارت‏ها به نسل‏های جدید به وسیله دستگاه تعلیم و تربیت است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان اظهار داشت: علاوه بر این مدرسه، نقش جدی در انتقال دانش و مهارت فنی، و اجتماعی کردن افراد و نیز هم گام ساختن جامعه چند میلیونی با فرهنگ و ارزش‌های جامعه است.

صفری ادامه داد: جای تأسف دارد وقتی می‌بینم که نسل جدید ما آن چنان که لازم است از تلاش‌ها، مجاهدت‌ها و رشادت‌های علمی و فنی ارزشمند پیشینیان و دانشمندان و علمای گذشته خود اطلاع ندارد و روی این مسئله کار نشده، آن چنان که حضرت آقا در سخنرانی خود فرمودند: شما در مدارس خود نظر خواهی کنید و ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی جوان با آن همه دست‌آورد و چند درصد رونالدو را می‌شناسند!

این نشان می‌دهد که آن چنان به هویت ایرانی خودمان در این مسیر اهمیت ندادیم و توجه‌ای به معرفی شخصیت‌های فاخر خودمان و عملکردشان نکرده ایم.

همواره اگر بخواهیم روی این مسئله در دستگاه تعلیم و تربیت کار کنیم می‌بایست زندگینامه اندیشمندان انقلاب اسلامی، علما و بزرگان دین همچون شهید بهشتی، شهید مطهری، آیت الله مصباح و ... پژوهشگران برجسته دینی را که در تلاش برای تبیین ابعاد مختلف اسلام بودند را به جامعه هدف خود یعنی دانش آموزان و از طریق ایشان به والدین منتقل کنیم، فلذا این را هم بگویم که یک معلم مدرسه مخاطب خود را نباید یک کلاس ۲۰، ۳۰ نفری ببینید؛ مخاطب معلم یک جامعه چند میلیونی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار